Vad tror ni om denna, ser den OK ut? Du skulle begärt win xp pro, annars är den hyfsad för att köra notepad ;) Följande reagerade jag på: >Varför inte winxp pro? >>Varför batteriätande, trådlösa saker? :) Beställt ny burk, vad tycks?
Processor Intel Pentium 4 550, 3,4 GHz
Chipsset Intel i915-P
Cacheminne 1024 kB integrerat
Internminne 1024 MB DDR2 SDRAM (533 MHz)
Minnesplatser 4 st, 2 lediga, max 4 GB
Hårddisk 2 x 160 GB SATA (7200 RPM)
Extra löstagbar hårddisk 160 GB UATA (7200 RPM) Ansluts med USB kabel vid externt bruk
Diskettenhet Nej
Kortläsare 9-i-1 Kortläsare för nio olika format, SD, MMC, Memory Stick, Memory Stick Pro, Compact Flash, Compact Flash II, IBM Microdrive, Smart Media och XD
Optisk enhet 1 16x
Optisk enhet 2 DVD±RW/±R/R9 (2,4x/8x / 4x / 12x / 24x / 10x / 32x max)
Grafikkort nVIDIA GeForce FX6800 PCI-Express
Grafikminne 256 MB
TV-kort Ja, med fjärrkontroll och hårddiskinspelning
Ljudkort Creative Labs SoundBlaster Audigy 2 ZS
Högtalare Labtec Pulse 485, 2 satelliter + subwoofer
Nätverkskort 10/100 Mbit/s Ethernet via RJ45 kontakt (Integrerat)
Modem 56 / 14,4 kbit/s data/fax, ITU V.90/92 (PCI-kort)
Kortplatser 1 ledig PCI, 3 upptagna PCI, 1 ledig PCI-Express x1, 1 upptagen PCI-Express x16
Lagringsplatser 1 ledig 5,25" (externa), 1 ledig 3,5" (extern), 1 ledig 3,5" (interna)
Gränssnitt 2 st IEEE 1394 ("Firewire"), 6st USB 2.0, 1st RJ45, 1 st RJ11, 1 st seriell, 1 st parallell, 2 st PS/2, högtalare, mikrofon samt ljudkontakter på ljudkortet.
TV-utgång S-Video, kabel medföljer ej
Tangentbord Trådlöst med snabbknappar och kontroller
Mus Trådlöst optisk rullmus
Format (H x B x D) cm Stor tornmodell (43,0 x 20,0 x 48,0)
Operativsystem Windows XP Home Edition
Garanti 3-års garanti med hämtservice Sv: Beställt ny burk, vad tycks?
Sv: Beställt ny burk, vad tycks?
Varför inte winxp pro?
Varför inte gigabit nätverkskort?
Varför batteriätande, trådlösa saker? :)
Är det hyperthreading på processorn?Sv: Beställt ny burk, vad tycks?
Kommer bara att köra spel och sånt på Home, när jag utvecklar blir det Pro (dubbla installationer). Jag gillar att ha miljöerna lite separerade. (Har MSDN Universal subscription oxå så jag kör Win2003 på min "testserver").
>Varför inte gigabit nätverkskort?
Behövs inte när alla mina andra burkar har 100 MBit... Se är det ett paket, så det kan ju hända att jag byter ut vissa delar senare.
>Varför batteriätande, trådlösa saker? :)
Håller med till fullo :) Kommer nog att donera dom till frugans dator, hon gillar sånt. Eftersom jag själv är gamer så passar det inte mig så bra heller.
>Är det hyperthreading på processorn?
Japp, det är intels senaste, "prescott"...Sv: Beställt ny burk, vad tycks?
>Håller med till fullo :) Kommer nog att donera dom till frugans dator, hon gillar sånt. Eftersom jag själv är gamer så passar det inte mig så bra heller.
Du skulle ha köpt en Logitech MX1000 så hade du fått en mus som både fungerar i spel och är trådlös. Batteritiden spelar inte heller nån större roll, eftersom det är en laddare inbyggd i mottagaren.
Thomas