... Saxat från Pellesoft hjälp: Agenten slipper man dessutom bara om man är BonusMedlem, sen vet jag att Pelle inte prioriterar just den saken, men den är på väg. Agenten är hel störande och gör jabbig, så det vore väll bra att prioritera det. <b>Agenten är hel störande och gör jabbig, så det vore väll bra att prioritera det.</b> Själv har jag ett konstigt problem, vet inte om jag är ensam om det. Intressant att se att så många tycker illa om den, jag tycker den är toppen, jag får veta vad jag vill osv. Samma för mig att den fortsätter att uppdatera blir så jä--------a förbanad på det.Kan ha inte lägga in en lite kod snutt som kollar om man är kver på pellesoft eller ej? Det där att sidan verkar arbeta vidare i bakgrunden när man surfat vidare har jag även upplevt på andra sidor och hade även det fenomenet på en hemsida jag själv gjorde. Hur stängar man av "Agenten" på denna hemsida!
Blir lite irreterad över detta helt för mig onödiga information (har loggat in, nytt postat inlägg)?
Med följd av klickljud och omladdning i ett...Sv: Hur stängar man av "Agenten" på denna hemsida!
"Stänga av klickljudet i webbläsaren?
Pellesoft laddar om sidan var 15:e sekund för att kolla efter nya meddelanden och händelser via agenten. Samma sak gäller i chatten.
Om du är irriterad på detta ljud kan du enkelt stänga av det själv. Gå via start, inställningar, kontrollpanelen och egenskaper för ljud och ljudenheter. Markera fliken ljud och leta upp "utforskaren" samt "börja utforska". Välj inget i droprutan och tryck verkställ så försvinner detta ljud."
Stänga av agenten däremot är nog ett önskemål du får ge till Pelle... för det tror jag inte går i dagsläget.Sv: Hur stängar man av "Agenten" på denna hemsida!
//Anna-KarinSv: Hur stängar man av "Agenten" på denna hemsida!
Sv: Hur stängar man av "Agenten" på denna hemsida!
Instämmer, tycker den är tokjobbig och jag vill helst slippa se den nåt mera. Andra sidor har jag öppna och använder mig av refresh om jag vill se nya saker på dem. Men på pellesoft blir det att stänga ner browsern när man väl har kollat och sedan öppnar jag inte pellesoft när jag kollar av resten av sidorna jag besöker.Sv: Hur stängar man av "Agenten" på denna hemsida!
När jag har varit inne på antingen Pellesoft eller Crossnet(.se) och sedan surfar vidare till andra hemsidor så fortsätter IE att vilja uppdatera för att läsa av diverse sidor på pellesoft.se.
What's the deal, liksom?Sv:Hur stängar man av "Agenten" på denna hemsida!
Däremot kan jag tänka mig attt ha flera inställningar för den, tex, visa bara foruminlägg som jag medverkat i osv...Sv:Hur stängar man av "Agenten" på denna hemsida!
En sak till är rätt jobbogt att kopiera koder så den uppdatera hela tiden och markaringen försvinner.
Jag vet inte om det bara är min dator men IE uppdaterar minst en ggr/sec. Och visar javascript-fel på rad 19 i checkstatus.apxSv: Hur stängar man av "Agenten" på denna hemsida!
Jag upplevde som att det uppstår om man har en iframe som kontinuerligt "refreshar" sig själv. Jag blev i alla fall av med problemet när jag istället lade refresh-scriptet på parent-sidan istället för på själva iframe-sidan.
Annars gillar jag agenten på denna sida! :)