Har länge tänkt bli bonusmedlem här på Pellesoft... men det har inte blivit av bl.a. för att jag inte har haft några pengar som jag kunnat röra på något av mina svenska konton... tills min födelsedag i år då jag fick lite pengar insatta (Tack mamma!). Då tänkte jag genast "Nu skall jag dra tummen ur det berömda och å bli bonusmedlem och stödja Pelle som gör ett sånt suveränt jobb". Sagt och gjort, jag gjorde en överföring till Pellesoft's(Angalia AB's) postgirokonto för drygt två veckor sen. If you wanna spend a lot of money on nothing, go to your bank ;) >If you wanna spend a lot of money on nothing, go to your bank ;)Vill också ha en grön plutt...
Förra veckan så kontaktade jag Pelle eftersom jag inte hade fått min gröna plutt och det visade sig att han inte hade fått något besked från Postgirot på att pengarna hade kommit in.
Jag kontaktade genast min bank och dom bedyrade att pengarna hade blivit insatta på postgirokontot. Dom rådde mig därför att kontakta Postgirot, vilket jag gjorde. Postgirot kunde inte hjälpa mig eftersom jag inte var kontoinnehavaren och enligt dom måste min bank göra en reklamation på pengarna.
Jag kontaktade min bank igen men det enda dom säger är att pengarna är insatta på postgirokontot... och det är ju förståss sant eftersom jag har ett kvitto på detta...
Nu är det inte den gröna plutten jag är ute efter, utan att Pelle skall få sina pengar (vilka jag tycker han absolut förtjänar). Jag vill inte att någon annan (bank eller vad det må vara) skall sitta och hålla på dom. Iofs så rör det sig bara om 100 kr... men jag tycker att rätt skall vara rätt.
Det var min skrivklåda... för denna gång...Sv: Vill också ha en grön plutt...
Sv: Vill också ha en grön plutt...
hmmm... tror problemet i detta fall är just att jag inte "gick" till min bank utan gjorde en EFT...
Har länge klagat på hur uråldrig hanteringen av pengar är här nere i Australien... men det vete sjutton om EFT är bättre..? Jag menar, händer det något så går tydligen transaktionen knappt att spåra utan en massa tjorv.
Skall dock nämna att i skrivande stund kan pengarna ha "hittat rätt" men jag har inte hört något från Pelle... trots att han skulle höra av sig "på måndag eller tisdag"... vet iofs inte vilken måndag eller tisdag han menade... *skratt*
Fast jag har ju inte än fått min "gröna plutt" heller...
--------
Ska kanske även nämna att EFT börjar bli mer och mer vanligt här nere med, men fortfarande har många inställningen att pengar är inte pengar såvida det inte är mynt och sedlar.
Men... man får tänka på att detta är ett land där t ex färg-TV kom i slutet av 70-talet... =)