http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,548552,00.html Jag är ingen hängiven supporter till Bush, men det ligger väl lite i vad han säger. Den lilla mobilisering Sverige kan ställa upp med duger till spaning, inget annat. Skall ge dig ett djä.. gott råd !. Säg/skriv inte så om du inte vill komma i konflikt Hmmm har sett armén innifrån i ca 25 års tid, så vi kan ju utesluta okunskap tror jag. Enligt ditt "visitkort" är du 31-40 år.Usch denna Bush, Sverige har ingen arme !!!
"Ständigt denna vessla"
"Tom Lantos gissade att presidenten trodde att han menade Schweiz.
Han förklarade att det inte var det han sagt (men att även Schweiz har försvarsstyrkor).
Bush, som ju ett och ett halvt år tidigare hade besökt Göteborg, svarade:
"Nej, nej, det är Sverige som inte har någon armé."
Alla i rummet ska ha tystnat, tills någon bytte samtalsämne."
När Bush fich höra talas om Al Quida trodde han det var en poppgrup :-)
Tycker faktiskt att USA förtjänar bättre ledare, hoppas på Kerry.Sv: Usch denna Bush, Sverige har ingen arme !!!
Sv: Usch denna Bush, Sverige har ingen arme !!!
med våra FN soldater genom åren.För många år sedan hade jag äran att sitta
till bords med general Burns USA ,dåvarande högsta befälet för FN:s samlade krafter.
På fråga vilka soldater han helst ville ha i sina styrkor blev svaret.
Finska
Gurkas
Svenskar
Vi har bla dom bäst utbildade och kunniga soldater i världen så kom inte med nått bull om detta.
Ditt uttalande tyder på fiendskap eller okunnighet, lika sorgligt båda.Sv: Usch denna Bush, Sverige har ingen arme !!!
Även om jag älskar mitt land, så är det min plikt att tilltala det som är dåligt, så vi kan utesluta fiendeskap.
Om du tittar på våra FN-styrkor så är det just spaning och övervakning de är bra på, och de uppgifter de har. Det finns flera anledningar att vi inte sätter in stridande förband, vi håller inte idag. Möjligtvis flyget, men det har vi inget kvar snart.
Tyvärr är det en realitet.Sv: Usch denna Bush, Sverige har ingen arme !!!
Redan hållt på i 25 år, då började du tidigt i det militära......:)
Du får ursäkta, men jag kunde inte låta bli...:)
/Jocke