Cirka 1,5% av alla medlemmarna är idag bonusmedlemmar. Det är därför viktigt för mig att veta varför Du inte väljer att bli bonusmedlem. Du behöver inte vara orolig för att jag skall "gå i taket", utan det är lika viktigt att Du ger mig en chans att antingen förbättra det arbete jag gör eller om det finns någon annan anledning som jag missat som för Dig är uppenbar. Pellesoft handlar mest om Microsofts programmeringsmiljöer, vilket jag inte har hållit på med på många år. Har därför inte inte haft så stor nytta av portalen, utan tittar mest in här för att se om det är någon fråga jag kan hjälpa till med. Är arbetslös så detta är vad jag gör en stor del av dagarna. Skulle hellre stödja min "hemportal" PHPportalen, även om jag har ungefär samma roll där. Jag var bonusmedlem under nåt år och skulle förnya den vid något tillfälle. Det var ett telefon nummer man skulle ringa och det fungerade inte som det skulle kommer jag ihåg. Har varit bonusmedlem en gång i tiden. När medlemskapet gick ut blev det aldrig av att jag förnyade det. Men nu är jag inne på att betala in lite pengar igen, troligen gör jag det vid årsskiftet (när det är dax för räkningarna att betalas). Jag är med i Flottans Männ Vif och Pellesoft Vem är påstått att moderater är snåla??? Kanske borde införa nått bonus system. >Ni snåla moderater/girigbukar som tror att allt skall vara gratis "lätta på pluskan" eller "keep out" <b>Vem är påstått att moderater är snåla??? </b> > <b>Mycket intresant, moderatorer gör sitt arbete för att Pellesoft ska leva,</b> Japp, såg nu att det stog MODERATER inte Moderatorer ;) Sven... Den enkla anledningen att det kostar pengar, som student anser jag att det finns tillräckligt med utgifter, man går ju inte direkt med vinst om man har CSN-lån. Enkelt - reggade mig för nån vecka sen .. Är inte tillräckligt mycket aktivitet i forumen här tycker jag, vilket är den största anledningen till att jag är här, och jag kan gärna bli bonusmedlem om jag känner mig nöjd med utbytet. Snygg sida, ball funktionalitet, men mycket känns mer som en vackert skal.Fråga: Varför är du inte bonusmedlem?
Det är ingen hemlighet varför jag frågar. Kostnaderna jag har för att driva pellesoft är mycket högre än intäkterna från pellesoft och då jag inte går 0 behöver jag se vad som kan göras. Jag ber övriga undvika kommentera eventuella svar som ges i denna tråd och respektera individens åsikt. Tack på förhand!Sv: Fråga: Varför är du inte bonusmedlem?
Sv: Fråga: Varför är du inte bonusmedlem?
Lite nojjig över att drabbas av en stor teleräkning om jag försökte på nytt la jag det på is...
För att locka fler bonusmedlemmar kanske man kunde erbjuda kortare "abbonemangsperioder" eller vad man ska kalla det, typ tre månader för 40kr, halvår för 60kr och helår för 100kr... eller nåt i den stilen.
Jag vet inte om det medför extra kostnader för din del om det kommer in småsummor så att det inte lönar sig... men annars kanske det kunde funka... "många bäckar små" som nån klok person sagt :-)
mvh
Lena
<b>Pelle följer upp: </b>Det går att betala med såväl postgiro som internetbank om man inte tycker de nyare tjänsterna känns trygga. Inbetalning görs på Pg: 33 60 89 - 8, mottagare är Angalia AB.Sv: Fråga: Varför är du inte bonusmedlem?
Det känns helt enkelt rätt att betala en summa för att få vara med att bidraga till att Pellesoft kan finnas kvar och vidarutvecklas.Sv:Fråga: Varför är du inte bonusmedlem?
200 kr till Pelle är dom mesta och bästa 200 :- jag ger ut för ett års intresse
Du är värd varje krona Pelle .
Ni snåla moderater/girigbukar som tror att allt skall vara gratis "lätta på pluskan" eller "keep out"Sv: Fråga: Varför är du inte bonusmedlem?
Jäkligt dum och idiotisk kommentar det där......Sv:Fråga: Varför är du inte bonusmedlem?
Destu mer du medverkar destu billigare blir det?
Eller så borde bonusmeldemmars inlägg i forumen bli flaggade och att man sätter prio på att besvara dom. I och med det så ökar värdet av att vara bonusmedlem.
Ahh jag vet inte.. en snabb tanke bara, måste jobba vidare nu.
//TommySv: Fråga: Varför är du inte bonusmedlem?
Mycket intresant, moderatorer gör sitt arbete för att Pellesoft ska leva, om de inte fanns så skulle det innebär mer jobb för Pelle. Det avlastar idag Pelle och ska de då behöva betala för att de hjälper Pelle?
Inget är ju graits ;)
OBS! Jag är inte moderator hos Pellesoft.
De som får ut mest av Pellesoft är de som ställer frågor, de som svara är det som får pellesoft att leva. Finns inte dom så finns inte Pellsoft. Ska då de som lägger ner tid på sin fritid för att hjälpa andra, behöva betala för det? Det låter befängt och kommer inte hålla.
/Fredrik Normén NSQUARED2
http://fredrik.nsquared2.comSv:Fråga: Varför är du inte bonusmedlem?
Det gör jag ! Östermalmskärringarna skriker när dom skiter för att dom inte får behålla.
Fö umgås jag med vissa som deklarerar att dom är Moderater , men när pluskan skall upp
då har dom glömt den hemma. Värst av alla är Kd-nissarana inte en krona ut i onödan !Sv:Fråga: Varför är du inte bonusmedlem?
Du missuppfattade SvenPon. För honom är moderater (partipolitik) ett skällsord. Jag tror inte han vet vad en moderator är som du pratar om.Sv: Fråga: Varför är du inte bonusmedlem?
Sorry!
Något jag märkte som tidningsförsäljare under min skoltid för många årsedan, var att de rika gav inget dricks, gjorde de det så fick man typ 50 öre, men dom som inte va lika rika t.om "fattiga" gav mest dircks, kund få upp till 20 kr ;)
Mvh Fredrik Normén NSQUARED2
http://fredrik.nsquared2.comSv: Fråga: Varför är du inte bonusmedlem?
Ash snålhet har inte med politik att göra det är nått vi alla har inom oss. Vi blir snåla om vi får mer pengar, egosister är vi rakt genom somliga mer somliga mindre. Sagan Om ringen är ett bra exempel på hur svårt det är att ge bort syna dyrbarheter, även Farbror Joakim är en bra bild för detta.
Jag känner en hel bund med Moderater som är otroligt givmilda. Jag känner Sossar som snålar som bara den. Så det är väl fel att rama in en viss politik med snålhet eller?
Skall till moderater på julafton på en liten julefterfest. Där bjuder de på det ena efter det andra.
Jag är rätt givmild av mig, men det finns stunder då jag är mindre givmild o det är faktiskt då jag sparar till nått :-) rätt logiskt dock.
Mvh JohanSv: Fråga: Varför är du inte bonusmedlem?
Sv: Fråga: Varför är du inte bonusmedlem?
Just my 2 cents