Jag skulle vilja skapa en diskussion ang. operatören Tre:s nya priser. Tur att du la in den här tråden, jag kollade nämligen reklamen och tänkte byta nalle. Patrik, Tidningen Mobil har nu tagit upp detta. Ni kan ju alltid skaffa Telia Refill, då får man (som jag har fattat det) allt på samma kort (video, SMS, data)...Operatören Tre:s nya priser.
Det gäller främst kontantkortet.
Tre:s nya kontantkort fungerar så att man kan fylla på med gratisminuter 120, 300 och 600 minuter i valörerna 199, 299 och 399 kr.
Men när man fyller på med minuter kan man Endast använda de för att ringa.
Om man sedan vill smsa eller surfa måste man köpa ett till värdebevis som finns i valörerna 50, 100 och 150 kr(?).
Men med dessa pengar kan du Inte ringa för, utan Endast använda till tjänster.
Finns även ett SMS värdebevis som ger 300 gratis sms och 30 fria minuter, men det går inte att surfa med det heller, utan kräver ett värdebevis för 50, 100 eller 150 kr.
Sedan om man inte ringt upp sina minuter eller skickat 300 sms inom 30 dagar så försvinner dessa Om man inte laddar på mer.
Man kan endast ha 1000 minuter och 1000 sms sparade, så om man har 1000 minuter sparade eller 1000 sms så måste man ändå fylla på varje månad för att få behålla sina minuter, men du inte använda det du fyller på efter 1000 minuter/1000 sms.
Detta gör att man måste betala för något man inte kan använda.
Värdebevisen för 50, 100 och 150 kr har ingen giltighetstid.
Källa: Tre.se, Tre kundtjänst.
Jag tycker själv detta är ett väldigt krångligt system eftersom man måste köpa flera olika värdebevis för olika tjänster.
Då undrar man ju varför ens ha kontantkort när man ändå måste fylla på varje månad för att kunna använda sina minuter/sms?
Vad tycker ni?Sv: Operatören Tre:s nya priser.
Jag tror att jag behåller min gamla tegelsten ett tag till eller kollar på något annat kontantkortsalternativ.
Som jag läser det så kostar den minst 199 kr i månaden om man ska använda den kontantkortstelefonen, ingen nytta med den då om man som jag ringer sällan + kanske laddar mitt kontantkort en, två gånger om året.
Är lite grann som Boxer som också har varit uppe på tapeten men snåriga avtal som tvingar folk kvar i deras system. var en artikel om dem i Vår bostads senaste nummer.
//Anna-KarinSv: Operatören Tre:s nya priser.
Detta var de mest korkade priserna jag sett... usch skulle aldrig vilja hamna i det träket.. som du säger.. lönt att ha ett kontantkort om man måste fylla på varje månad.Sv: Operatören Tre:s nya priser.
http://premium.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=8693&sid=1Sv: Operatören Tre:s nya priser.