Det förekom rasistiska inlägg under helgen då jag var borta i skrivklådan som jag helt enkelt inte accepterar. Jag ber därför om ursäkt att detta uppdagades sent. Jag har påpekat ett flertal gånger till berörda personer att upphöra med detta. Det står klart och tydligt i regler och avtal vad som gäller och dessa måste följas, punkt slut. "Jag har påpekat ett flertal gånger till berörda personer..." Om någon kan komma på en rutin där man kan spärra en person så berätta gärna den. Förutsättningarna är inte bara ip-adress, för det är lika vanligt med modem eller olika ip-adresser som tilldelas. Tar man bort kontot så registrerar sig personen igen, jag har funderat må ni tro på detta. Lås individen från det forumet han misskött sig i under en begränsad period. Skrivar han skit i andra forum så tar antagligen moderatorerna hand om dessa. <b>Tar man bort kontot så registrerar sig personen igen, jag har funderat må ni tro på detta.</b> Kan du inte blocka medlemsID då? Jag vet inte om detta går eller är möjligt men man kan väll kolla personens ip, mata in det i någon whois databas t.ex ripe. Där får man fram isp och så skriver man ett abuse mail till isp:n. Eller helt enkelt ber isp:n att få personens ip-range så är det ju svårare att komma tillbaka. Varför åker vi inte hem till personen, binder fast personen och sen sjunger för dom (Med min röst så skulle den stackaren bli galen på 5 minuter :) JAg tycker dett läter helt otroligt dumt. Dessa personer som har gjort sig mödan av att skaffa sig ett konto kanske t.o.m betalat för bonusmedlemskap. Hålla på med sådana barnsligheter, är ju anmärkningsvärt. Detta bollplank är ju till för alla som har datorer och programmering syfte för att få/ ge hjälp. Då fattar ja inte hur man kan ens komma på tanken att skriva nervärderande oc stötande saker till varandra. Jag hann läsa de aktuella inläggen och jag tycker man har svårt att skilja på bu och bä. <b>En rasist är en person som hatar en annan person pga dess ursprung. Jag känner inte personen ifråga så jag vet inte om han är det, men hans inlägg har inte visat på det.</b> Håller med om att det är grovt skrivet men Ni vet vad jag menar. Det är faktiskt jag som kan få böter eller fängelse upp till 6 månader eftersom jag ansvarar för det som skrivs. Ni måste därför respektera de regler jag sätter. Det var inte mot det jag la upp inlägget :)Jag tolererar inte rasistiska inlägg
Vänligen maila mig direkt om ni ser sånt som överskrider gränserna så får jag ta bort det helt enkelt. Sv: Jag tolererar inte rasistiska inlägg
Men om det är samma personer som skriver dessa inlägg, så spärra dem.Sv: Jag tolererar inte rasistiska inlägg
Men det jag kommit fram till är att man måste ta tjuren vid hornen och försöka få rätsida på det där istället för att låsa ute någon vilket jag inte tror har någon som helst effekt och resultat. Håller du inte med?Sv: Jag tolererar inte rasistiska inlägg
Sv: Jag tolererar inte rasistiska inlägg
På en webbplats som jag varit med och byggt upp så läggs det in en blockering på en raderad användare... En nyregistrering kan inte innehålla saker som t ex samma användarnamn, samma förnamn, samma efternamn, samma ort osv. (Lite logik är förståss inbyggt i denna koll... dvs olika kriterier vägs mot varandra vid kollen... "Felstavningar" tas även hänsyn till... och även saker som ip-segment mm kollas). Blockeringen ligger sen kvar en viss tid efter användaren har blivit raderad.
I ovan nämnda fall är det dock för att en nyregistrerad användare inte skall kunna utge sig vara en gammal raderad användare... men principen borde eventuellt gå att adopteras i detta "abuse"-fall också...
Men sen... gäller det en bonusmedlem så varför inte dra in bonusmedlemskapet som första åtgärd (aja baja, fy skäms) innan radering?Sv: Jag tolererar inte rasistiska inlägg
Men visst problemet kvarstår, man kan regga ett nytt medlemsskap och fortsätta, men gör man det så är det nästan hets mot folkgrupp och borde kunna leda till en polisanmälan.
Tråkigt om det ska behöva gå så långt, men oftast är det då som vissa personer förstår att det inte är accepterat att bete sig så som de gör.
//Anna-KarinSv: Jag tolererar inte rasistiska inlägg
Fungerar väll i och för sig inte om personen har modem eller använder nån form av proxy(?).Sv: Jag tolererar inte rasistiska inlägg
1. Plocka bort dom.
2. Anmäl dom till deras ISP
3. Polis amäl dom.
Förstår inte hur man kan på dessa sidor kan kasta såmn skit på personer som man själv kanske fått hjälp av när man suttit fast.
SKÄMS PÅ ER!!!Sv: Jag tolererar inte rasistiska inlägg
En rasist är en person som hatar en annan person pga dess ursprung. Jag känner inte personen ifråga så jag vet inte om han är det, men hans inlägg har inte visat på det. Inläggen visar däremot att han väldigt lätt drar alla över en kam. Alla kommunister är så, alla moderater är så, alla ungdomar är så, alla utlänningar är så osv.
Rasist är idag ett missbrukat ord vilket är farligt, eftersom de tar udden av de som verkligen är rasister.Sv: Jag tolererar inte rasistiska inlägg
Jag läste också inläggen... och rasism är väl kanske inte rätt ord i det fallet... jag menar vi tillhör ju förmodligen samma ras som serber eller jugoslaver som jag har för mig att det handlade om... (Skall kanske nämna att jag inte har sett Farmen, dels för att det inte intresserar mig samt att jag inte kan se det här nere i känguruland...) Främlingsfientligt var dock inlägget... och rasism och främlingsfientlighet ligger väldigt nära varandra i definitionerna... och är, som Pelle nämnde, enligt svensk lag förbjudet på en elektronisk anslagstavla(BBS).Sv: Jag tolererar inte rasistiska inlägg
Jag såg under ordinarie tråden så anklagades personen rent ut för att vara rasist av ett flertal, det var av den anledningen. Att du redigerar det värsta förstår jag mycket väl :)