Nu är det uppe igen i en intressant och helt korrekt temperaturmätarfilm. Jag förstår inte riktigt vad det är du försöker få fram. Det är ju knappast mitt fel att Ni har så torftigt intellekt att Ni inte Sven att du ibland lägger fragmenterade och osammanhöngande meningar i dina inlägg är väl ingen hemlighet? Om du vill att folk ska ta sig tiden att läsa och evt. kommentera dina inlägg så är det väl inte förmycket begärt att du redogör dina åsikter så man förstår utan en kodbok ? ;) Du ska nog vara försiktig med anklaga andra för att ha torftigt intellekt när du inte ens kan ha ett sammanhållet argument. Du är väldigt snabb på att förolämpa folk istället för att tänka efter att du kanske har fel. <info> <b>min fantasi svävade fram</b> <b>Du är en mobbartyp och jag är just nu målet för din mobbinglusta.</b> Det handlar inte om mobbing utan om det faktum att du kommer med påståenden utan att ha någon som helst grund. Du förolämpar alla som inte har samma åsikt som du. Jag var ju mycket sjuk när jag var liten , räknas inte det ;-) Jag är också Monarkist och anser att vad folk än säger så är kungahuset bra för Sverige. Så det är inte det jag argumenterar emot, utan att du slänger ur dig argument och anklagelser utan grund. Skulle vara intressant att höra Er analys varför det är på detta vis Jag tror så här. <b>att ett sådant beslut måste tas i en folkomröstning.</b> Sen som avslutning kan jag skrivaMonarki Republik
Jag nominerar härmed Kungen och Viktoria som presidentkandidater.
Viktoria vinner med 70 % om hon vill ställa upp.
Det viktigaste är att Vi inte får en politiskt vald president.
Det retar dessa politiknissar att det finns ett ämbete som dom inte kommer åt
med politiskt mygel och handel med röster som i USA.
Gud give att Kerry vinner i USA (Gud höre det)Sv: Monarki Republik
<info>
1. Nu är det uppe igen i en intressant och helt korrekt temperaturmätarfilm.
</info>
<info>
2. Jag nominerar härmed Kungen och Viktoria som presidentkandidater.
Viktoria vinner med 70 % om hon vill ställa upp.
Det viktigaste är att Vi inte får en politiskt vald president.
</info>
<info>
3. Det retar dessa politiknissar att det finns ett ämbete som dom inte kommer åt
med politiskt mygel och handel med röster som i USA.
</info>
<info>
4. Gud give att Kerry vinner i USA (Gud höre det)
</info>
Detta känns som fyra stycken fragment till olika åsikter. Har du någon förklaring till hur du ser att dessa har något med varandra att göra?
Vad gäller politiskt mygel och handel med röster så förstår jag inte vad du tror är skillnaden med att rösta på ett parti i Sverige idag och rösta på en president i Sverige om vi skulle få ett sådant ämbete.
Jag förstår heller inte vad Kerry har med Sverige och Sveriges kungahus att göra.
Du får gärna komplettera dina åsikter så kanske det blir ett intressant samtalsämne.Sv: Monarki Republik
kan följa ett resonemang om Republik och Monarki.
USA är en typisk Republik där man kan köpa Presidentposten.
Sverige har Monarki där kronan går i arv.
Svenska republikaner är förgrymmade på att Vi inte har det som i USA
dvs med politiskt mygel och mycket pengar skall man kunna köpa Presidentposten.
I USA har man två partier Demokrater och Republikaner.Detta är slående,
i logikens namn så kan man inte vara demokrat och republikan samtidigt.
Dom i Sverige som hävdar republik vill alltså avsäga oss demokratin och insätta
en köpt president.
Dom som hävdar att det är odemkratiskt och fult att ärva ett ämbete måste då också
hålla med om att det är fult och odemokratiskt att äldste sonen/dottern ärver bondgården
Barnen ärver företaget efter sin pappa osv osv.
Landets President Skall vara opolitisk dvs som tex vår Kung.Dvs inte vald på politiska grunder.
Så var budskapet.Sv: Monarki Republik
Sv: Monarki Republik
Ditt första mess består av en massa lösa fragment och du kommer inte med några som helst sammhållna åsikter om vad du försöker få fram.
Visst kan vi läsa mellan raderna men det innebär också att vi kan få fram ett flertal olika åsikter vilket inte alls kanske överensstämmer med din tanke. Det spelar ingen roll hur briljant intellekt man har, vi är inte tankeläsare.
Och för att kommentera på dina åsikter så undrar jag hur du resonerar med tanke på att kronan som går i arv här i Sverige inte innebär någon som helst makt för "Regenten", även om Kungen kallas för statsöverhuvud. Sveriges motsvarighet till USA:s president är inte Kungen utan Statsministern.
Sen får du gärna förklara varför du tror att det skulle bli annorlunda val här i Sverige om vi röstade på en president istället för ett parti. Den presidenten skulle ändå representera ett parti, precis om partiledaren idag.
Att USA har sitt lagliga "mutsystem" med lobbyister har fortfarande inte med Sveriges valsystem och kungahus att göra. För även om vi skulle ha en president istället så tror jag knappast att vi skulle ta emot senatsystemet med öppna armar, och det är DÄR korruptionen är som störst i USA.
Så är det någon som har ett torftigt intellekt så är det nog du Sven när du inte ens kan formulera dina åsikter till fullo utan tycker att folk ska gissa vad det är du försöker uttrycka.
Tillägg: Ser att du kompletterat ditt inlägg något medans jag skrev mitt.Sv: Monarki Republik
*LOL* Can´t win them all
</info>
I min fantasi så hoppas jag ju då att du med detta menar att du förstått att du har stora brister i ditt argument.
I verkligheten så gissar jag på att du syftar på mitt tillägg att du kompletterat ditt inlägg?
Om vi utgår från det sista så kan jag ju säga att du trots kompletteringen fortfarande har argument som är väldigt svaga.
Det verkar som att alla dina åsikter och argument bygger på att sossarna är bäst och alla som inte tycker som du är korrupta och idioter.
Du får gärna ta fram rena fakta som styrker ditt påstående
<info>
Dom i Sverige som hävdar republik vill alltså avsäga oss demokratin och insätta
en köpt president.
</info>
Förresten, betyder detta att du trots att du är råsosse inte gillar Göran Persson, er valda partiledare? För han vill väl väldigt gärna att Sverige skall ha president samt att han väldigt gärna själv får den posten.
Om din ovanstående kommentar har den innebörden min fantasi svävade fram så ber jag om ursäkt och ritar ett kors i taket. ;)Sv: Monarki Republik
Just det , om du tyglade din fantasi och läste vad som verkligen står så hade du kunnat
spara en massa tangenttryckningar.Förstår inte varför du överhuvudtaget gör dig besvär
att svara på något du bara tycker är svammel,varför bry sig.?
Du är en mobbartyp och jag är just nu målet för din mobbinglusta.*LOL* jag bryr mig inte. Sv: Monarki Republik
Bah det är juh svammel om något. Att folk försöker reda ut vad du menar då du så gärna går till angrepp med anklagelser när man skriver någon åsikt eller tolkning som du tycker är fel är väl inte att mobbas? Sv: Monarki Republik
Och nu när jag försöker få fram om du har någon grund till dina argument så förolämpar du mig för att jag inte tycker som du.Sv: Monarki Republik
Jag är Monarkist som 70 % av Svenska folket , inklusive Göran Persson
det där med Republik är nått han fått ärva av dom riktiga gråsossarna
så det gäller för honom att bara hålla masken och inte delta i den debatten.
Vive La MonarkiSv: Monarki Republik
Så då är frågan. Ska man se alla dina inlägg som svammel för att du vill gnälla över något och därför ignorera dessa, eller har du tillräckligt med fakta att backa upp de argument du för fram?
Jag hoppas att det är alternativ två för det skulle vara slöseri på livserfarenhet annars och det skulle vara väldigt synd.Sv: Monarki Republik
att ca 70 % av riksdagen är för Republik och 70-80 % av folket är Monarkister.
Folket är dumma Vi av Guds Nåde riksdagsmänn vet bättre.
Skall inte riksdagens sammansättning spegla folkviljan. ?
Min analys är att politiker i allmännhet lider av maktbegär och avund mot att det
finns ett ämbete dom inte kommer åt med politiska finter och pengar.Sv: Monarki Republik
Folket röstar på ett parti och partiets åsikter reflekterar i vissa fall inte samtliga partiets riksdagsledamöters åsikter. Och även om det skulle göra det så röstar man ändå på partiet, antingen för att man alltid gjort det, eller för att större delen av partiets åsikter stämmer överens med ens egna. Frågan om monarki eller republik tror jag har hamnat lågt på priolistan hos folk eftersom det inte är något som debatteras så mycket.
Sedan tycker jag att frågan påverkar Sverige så pass mycket att ett sådant beslut måste tas i en folkomröstning. Det vore patetiskt annars.Sv: Monarki Republik
Hear.... Hear.... där blev Vi överens ! ;-)Sv: Monarki Republik
Det är oftast svårt för oss genier att nå fram till alla låsta hjärnor. ;-)
Einstein hade också svårt att få folk att förstå vad han skrev,men det var inte Einsten:s fel !