Hej där! Jag håller helt med. Vore fint om någon skulle göra en artikel om det eller liknande. För jag har samma problem själv. Har testat någon gång men inte alls lyckats.. >Kan man inte programering(typ objektorientering) Det största felet många gör när de går från ASP till ASP.NET är att tro att de är lika varandra och fortsätta göra saker på samma sätt. Jag är med på vad ni menar. Tack för länkarna förresten! Äh... Hm... De som kan gui ska väl inte koda isf? De får väl göra dummy och sedan får de som kan koda göra den riktiga? nja.....i och för sig...fast vi har nog en ren designer/grafiker för sånt. Jag behöver ändå kunna en del... När det gäller GUI:t så ser jag det så här. Patrik,Från asp till asp.net
Jag har liten sak jag skulle vilja diskutera.
Jag har nyss börjat lite lätt med asp.NET och tycker det är lite svårt att komma igång. Jag är inte systemutvecklare, utan håller mest på med GUI programmering.
När man höll på med "gamla hederliga" asp kan man ju komma ganska långt utan att egentligen kunna programera. När man sen börjar med .net blir det värre.....
I de projekt jag är med i behöver jag inte kunna alla bitar i .net heller, det är det andra personer som sysslar med, men att göra alla de saker ett GUI medför i .net tycker jag är lite krångligt. Egentligen väldigt vanliga saker som finns på de flesta websiter.
Kan man inte programering(typ objektorientering) är det dessutom svårt att försöka komma på hur man ska göra, var man ska leta osv eftersom man inte kan "tänket".
Det är svårt att gissa sig till det, utan måste för varje liten sak måste man ut o på nätet och leta = tar en evig tid...
Det måste ju finnas en massa "självlärda asp-programmerare" som har samma problem som jag? Eller är det bara jag som känner så här?
Hur gör ni andra i era projekt, vem programerar GUI:t?
Min fråga är egentligen:
Finns det några bra böcker som handlar om GUI-programmering i .NET? Eller kanske någon bra kurs? Typ "Att gå från asp till .NET".