Vet någon hur detta funkar? Förslag. Har en annan idé. Kontakta konsumentombudsmannen i din kommun. Det här är ju rena skräckscenariot!Vill ha ADSL, men ingen fattar något...
Någon som haft liknande problem?
Jag sitter med en riktigt dålig uppkoppling via Tele2 kabelTV, och har nu börjat titta runt på olika adsl- alternativ.
Till saken hör att jag för ett antal år sedan gjorde intresseanmälan hos bla bostream men detta var innan adsl var utbyggt här. Idag när jag gör nummertest på olika leverantörers siter så får jag svaret "tyvärr, du har felaktig typ av telefonabonnemang" .
Jag ringer Telia och frågar vad det är för fel och får svaret att enligt deras dator så har jag adsl inkopplat.
Fast det har jag ju inte. Då säger Telia att jag måste gjort en beställning alt. intresseanmälan hos någon leverantör och dom har då lagt in nån sorts blockering av mitt nummer för framtida inkoppling av adsl. Koppling kallade dom det, tror jag.
Telia kan inte göra något utan jag måste ringa till lev så att dom häver spärren.
Jag ringde till bostream först och dom fattade ingenting och nu har jag ringt till de flesta adsl bolagen.
Ingen vet. Alla fattar noll. Och jag sitter här med kasst internet.
mvh
TobiasSv: Vill ha ADSL, men ingen fattar något...
Byt till Telia för vanliga telefonen och be dem samtidigt lägg upp en adsl anslutning med Telia som leverantör och be dem fixa så att det fungerar oavsett gamla "spärrar" Om det finns någon annan adsl leverantör som ligger och spärrar be Telia att hjälpa dig med att lösa problemet, vilket de säkerligen gör om du blir kund hos dem. Behöver du modem mm så kan de hjälpa till med sådant också, då riskerar du inte att få fel grejer.
Om någon undrar om jag jobbar på Telia så är svaret nej, men jag har mycket goda erfarenheter av dem, bla. då man behöver ha hjälp av olika slag så får man mycket bra stöd.
Exempelvis så behövde jag en lösning för att köra GPRS via min mobil och laptop för att komma ut på internet och hade förslagsvis redan bluetoth möjlighet samt mobilabbonemang hos dem. Jag fick hjälp (kostnadsfritt) med alla inställningar (via mail) som behövde göras för att få det att fungera. kanonbra.
(Givetvis tjänar man pengar på detta, nöjda kunder stannar kvar och då får man in pengar från dem, missnöjda kunder som lämnar dem tjänar man inget på, får inte ens någon gratisreklam av sådana kunder utan snarare motsatsen)
Återigen till din ADSL, kolla först upp vilken typ du behöver. (hastighet etc) typ av modem mm
Hoppas detta kan hjälpa dig att få ordning på dina problem, lycka till.Sv: Vill ha ADSL, men ingen fattar något...
/Ann