Pelle kollade just upp hur många som röstat i den pågående tävlingen, och saldot är ju skandalöst! "Hela" 10 (tio!) stycken har hittills röstat.. Ärligt talat så har jag svårt att rösta på något som jag inte läst. Och jag har bättre saker för mig än att läsa artiklar som jag inte är intresserad av. Kristofer, Problemet när det är en tävling, som nu, är att man då måste läsa alla artiklar för att kunna rösta vettigt. Och som nån skrev så är det inte troligt att man tycker alla artiklar är intressant, och därför röstar man kanske inte alls. Ett problem med sättet att rösta nu är ju att man måste rösta på alla artiklar, så orkar/vill man inte läsa alla så kanske man skippar att rösta. Jag har röstat på några artiklar i takt med att jag läst dem och orkat <b>bry mig</b> om vad det stod i; de som inte verkade intressanta röstade jag såklart inte på då jag anser att jag då inte ens kan försöka ge en rättvis bedömning Oskar, Hm... Det har jag inte hört något om... Aja... Har iaf. <b>betygsatt</b> några ;)Upp ur soffan och till "valurnan" !!
Mer folk har ju skrivit bidrag än dom som röstat.
Dom som inte ännu röstat, aktivera er!Sv: Upp ur soffan och till "valurnan" !!
Inget ont mot er skribenter, ni är jätteduktiga(!), men i dagsläget så var det ingen artikel som intresserade mig nämnvärt.
Förlåt.Sv: Upp ur soffan och till "valurnan" !!
*hehe* Självklart skall man inte rösta på/kommentera/betygsätta artiklar som man inte läst och jag håller med dig om att det är klart att man inte läser artiklar som man inte är intresserad av. Och även om man gjorde det, så hur skall man kunna göra en rättvis bedömning på något som man kanske inte är så insatt på i kontrast till andra artiklar som man förstår mer av?
Tanken bakom tävlingen är helt ok - pelle vill få in mer material och samtidigt försöka aktivera lite gamla och nya medlemmar som skribenter, men är jag skeptisk till att omröstningen kommer fungera överhuvudtaget. Skall man ha chans att vinna skall man väl ha valt att skriva om något som majoriteten av besökarna förstår sig på annars är man ute redan vid första ronden, så att säga =/Sv: Upp ur soffan och till "valurnan" !!
ThomasSv: Upp ur soffan och till "valurnan" !!
//Anna-KarinSv: Upp ur soffan och till "valurnan" !!
Sv: Upp ur soffan och till "valurnan" !!
Du menar nog betygsätta? I den pågående artikeltävlingen var man tvungen att rösta på alla artiklarna på en och samma gång.Sv: Upp ur soffan och till "valurnan" !!