Ett betydligt bättre sätt att "rädda" pommacen borde vara att köpa mycket. På det sättet inser Carlsberg att det finns en marknad och att de förlorar på att sluta tillverka den. Tror nog inte att de bryr sig om listan, de vill bara tjäna pengar... Om det nu är någon som seriöst vill "rädda" den :) Woah! Man skulle kunna tro att man spred länken i riksdagen. Tjena tjena så var det med humor på pellesoft. =) Tycker vi ska rädda Coca-Colan i stället. Varje år vid juletid så tar julmusten över *snyft*. Det tycker jag är fel... Till maten så är det alltid Julmust och nästan alltid annars under julen, kan ju bli något glas cola. Kanske har jag dålig humor som inte fattar det roliga, men förklara gärna det roliga med listan. > <b>Till maten så är det alltid Julmust</b> > <b>Tja ingen öl och snaps för mig eftersom jag är nykterist</b> Jo det kan stämma men. "Ett betydligt bättre sätt att "rädda" pommacen borde vara att köpa mycket." Den heter numera "Blå dåre" och säljs av det märket som heter "Tre hjärtan" eller något sånt =) Champis är däremot inte i närheten av pommac ;) Sen är juh inte Vira Blåtira lika "klassisk" =) "Sen är juh inte Vira Blåtira lika "klassisk"" Jag skulle testa det med kaktus-smak en gång.. Bet tag i en kaktus.. En distinkt järn-smak kunde kännas i munnen.. :) Om det var den massiva kampanjen här på Pellesoft som gjorde det eller inte har jag ingen aning om, men kvar blir Pommac iaf.Sv: Rädda pommac
/JohanSv: Rädda pommac
Sv: Rädda pommac
/Per (som konsumerar 2-3 liter coca-cola om dagen sedan 7-8 år tillbaka. Fråga inte hur mina tänder mår...Inte ens min tandläkare vet)Sv: Rädda pommac
Nu ska ju Cola åxå börjar producera JulmustSv: Rädda pommac
Sill och julmust?
Sill och cola?
Sill och öl och snaps?
Någon smakstil får man väl ändå ha?
*Rickard som alltid är så mätt efter 3-5 turer med sillen att han inte ätit kött på julbordet på flera år*Sv: Rädda pommac
Respekteras, men oj vad många smaksensationer du går miste om.Sv: Rädda pommac
Till julbordet så blir det potatis, köttbullar, prinskorv, löksill skinkan och must (Gillar inte dop i grytan eller janssons frestelse)
När jag har ättit det är jag mätt som tusan men endå ska man ditt och nalla efter några timmar fast man mår pytan för man har ättit så mycket :)
Sen så blir det ofta en Dagobertmacka då och då när man inte orkar äta julbord 2-3 dagar på raken :)Sv: Rädda pommac
Det är väl förmodligen så att folk inte köper någon pommac, därför läggs den ner. Jag kom att tänka på humorserien Svensson svensson, julavsnittet, där det tvunget ska vara dopp i grytan trots att ingen tycker om det. Bara för att det alltid varit så. Det är ju tradition.
Lite så känns det med Pommac, det ska finnas Pommac, även om ingen dricker den. Visst hade det varit kul om den funnits kvar, men jag vet inte, ska man spara på allt gammalt bara för att det är kul? Var fanns alla protestlistor när Vira Blåtira läsken försvann? ;)Sv: Rädda pommac
Nä, men om alla nostalgitomtar hade hjälpts åt och räddat Vira Blåtira så hade de ju förr eller senare blivit klassisk. Om nu det är nåt självändamål menar jag. Oavsett om den är god eller inte :)
För övrigt så är nog de flesta smakerna "slut". När drycker kommer som smakar Dandelion, Dragon Fruit(?!), Cactus och allt vad det kan vara. Ärligt talat, hur många är det som sitter hemma och tappar sin kaktus på saft, alltså som vet hur kaktus smakar? Eller som tar en tugga på den ibland? Mmm kaktus.. mums, glufs. Gärna med lite kaviar på.
Jag tror de slänger ihop lite kemikalier och säger att det smakar kaktus bara. Det kanske därför Pommac är så kär, för att den är "äkta" vara? :)Sv: Rädda pommac
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,560463,00.html
Thomas