Nån som kan hjälpa en stackare som inte får ordning på färgen på skärmen. Jag sitter med dubbla platta 19" DELL skärmar och har bytt burk, den tidigare innehöll ett G-Force quadro kort och skärmarna visade exakt samma färger, nu har jag en ny DELL burk med ett ATI x300 kort och ena skärmen visar färre gråtoner mm. De har samma inställningar och är kalibrerade lika,... Tyvärr ingen aning, men har du en ny Dell burk och Dell skärmar så är det väl bara att ta kontakt med deras support? Hej... tjaa det är så här, vi köpte deras dyraste värsting modell: DELL Dimension XPS gen 3 Fel färg på skärmen! ATI Radeon X300
Nån som upplevt detta problem eller har någon teori om vad jag ska hitt´ på?
Har googlat men inte hittat nåt av värde...Sv: Fel färg på skärmen! ATI Radeon X300
Sv: Fel färg på skärmen! ATI Radeon X300
och till att börja med funkade den inte överhuvudtaget, så då ringde jag supporten. Det visade sig att just den modellen supportar de inte i Sverige utan jag fick kopplas till en irländare som (naturligtvis) pratade med tung irländsk dialekt och linan var knastrig med glapp helt och hållet i signalen var 10:e sekund.... kan tilläggas att jag inte är någon naturbegåvning på att prata engelska vilket blev ett riktigt jobbigt samtal... efter mycket meck kom vi iaf fram till att en sladd var glapp på moderkortet och burken började rulla...
Så om jag slipper så ringer jag inte gärna supporten igen!
Detta problem uppstår även på en bärbar DELL burk vi köpte samtidigt med extern tillkopplad skärm för att kunna köra "dubbelt". Även denna med ATI kort i.