Alltså ärligt... Har inte Sossarna o vänsterpartiet samt Bullerby partiet redan efter år efter år verkligen bevisat att deras syn på världen idag är out of control? Bistånd behövs inte. Om vi ger bort alla våra arbetstillfällen här i landet till utvecklings och låglöneländer så har vi gett dem ett mycket bra bistånd. Timkostnaden i Lettland är tydligen 22 kr/tim i Kina är månadslönen 500-1000 kr (vet ej vad timmkostnaden blir). Med vårt totala skattetryck så begriper alla att de företag som kan aktivt arbetar med utflytt. Undras om inte tv kan räknas som skälig levnadsstandard, och att man kan få bidrag ifall man är så fattig som den där ensamstående mamman?! Anledningen är väl att i en demokrati så ska alla kunna ta del av information, och även dator och internet kan vara en del i detta.Nu måste de bort från sin plats...
Jag kan inte förstå hur man kan rösta på dessa tre partier som gång efter gång kommer med de mest sjukaste idéer och ständigt fölrsämrar vårt sammhälle för att de tror på nått som inte fungerar i vår dagliga värld... För hundra årsedan JA då gick det men vi lever för sjutton i nya tider nu och då måste även vår politik hänga med. Vi har typ värdlens högsta skattesystem. Vi har sakatt på allt om vi inte har skott förvinar man det med ord som avgift eller moms... Av en 100 lapp för vi ut ca 30 oskattade kr efter skatt och moms. Vi skall inte tala om hur mkt företag med sina sjukligt höga arbetsgivaravgifter skulle ge oss för en 100 lapp. av ca 45 000 kr får vi en lön runt 25 000 kr av dessa får vi ca 10 -12 000 oskattade pengar med moms för allt vi köper är avdraget. tio pers kostar då ett företag 450 000 i månaden... HJÄLP!!! Att de har råd fattar jag inte, men o andra sidan kan de ju inte nyanställa heller.
Men nog om denna sjuka politik som förs... Nu kommer de med en ännu sjukare sak...
Media avgift... HAHA det är ju nästan så man blri tårögd...
"På grund av att alltfler tar emot tv-sändningar via en dator eller telefon blir det allt svårare att motivera tv-licensen. Regeringens utredare talar i stället om en medieavgift, ett förslag som stöds av samarbetspartierna vänsterpartiet och miljöpartiet. "
Det skulle betyda att:
Alla medborgare i Sverige som har dator eller wap-telefon skulle få betala en skatt för tjänster som de kanske inte utnyttjar.
Moderaterna säger:
"...dessutom att det är "obegripligt" att avgiften föreslås bli hushållbaserad och inte individbaserad. Detta tycker Tobias Billström är orättvist.
- Det betyder att de som lever i ensamhushåll får betala mer, säger han."
Har man som Sosse eller vänsterpatist eller som grönsaksplockare en aning om vad detta skulle skapa för problem för en singelboende mamma som inte har råd att ha tv men behov av mobil?
Ja många saker skall man vara med om innan man dör... O tragiskt nog begås dessa dumheter av partier jag inte vill ha med att göra... Och där nästan majoriteten röstar på dem för att de inte är tillräckligt insatta i polikens värld... Där de gång på gång går på Görans trevliga vallöften som han ständigt ändrar varje vecka...
Skärp till er.... Det funkar ju inte ser ni inte det? Sverige rasar ju... Skolorna är skit, sjukvården skall vi inte tala om och våldet??? hum... ja... O vad har inte de röda lovat de senaste 10 åren?
Ja öka biståndet kan de... mkt klokt val... o höja sina löner kan de oxå... o anställa sekriterare som de inte behövt innan kan de oxå... mm... De kan allt sitt jobb...
Källa:
http://www.idg.se/ArticlePages/200411/16/20041116145739_CS/20041116145739_CS.dbp.aspSv: Nu måste de bort från sin plats...
Under en period var det jobben i TK industrin som flyttade, nu är det verkstadsindustrin. Vad blir nästa?
Produktutveckling och IT?
Att vi inte har några jobb kvar och därmed kan köpa prylarana de tillverkar verkar ingen bry sig om, inte ens vår regering.
Så jag håller med dig Johan, de hänger absolut inte med i utvecklingen den springer ifrån dem utan att de har möjlighet att komma ikapp.
Tåget går med de står kvar på perongen.
Något att gör en ny roman på. Utvandrarana (inte folk men arbetstillfällen)Sv: Nu måste de bort från sin plats...
Men att lägga en medieavgift per hushåll tycker jag också är kasst. Det slår ju som sagt olika. Men det måste ju betalas av någon på något sätt. Som det är i dag är inte heller bra med Radiotjänst. För min del kan vi ha en tv-skatt istället eller nåt liknande.