För en gångs skull vann ngn med sångröst, inte för att det var en 14is brud våta dröm .... Inte för att vara otrevlig, men vem fan bryr sig om Idol? (Ren händelse att jag förstod vad ditt inlägg handlade om...) "Inte för att vara otrevlig, men vem fan bryr sig om Idol?" "... eftersom det inte är några ettor och nollor i programmet ..." <b>>Jadu på aftonbladet.se (just nu) är det huvudnyheten om vem som just vann så jag tror nog att det är rätt stor andel av sveriges befolkning som bryr sig men eftersom det inte är några ettor och nollor i programmet bör vi inte vara toleranta eller hur?</b> citat "Nä det är väl bara nollor ;)"Ha! Äntligen fick inte 14is brudarna som de ville ....
Sv: Ha! Äntligen fick inte 14is brudarna som de ville ....
Sv: Ha! Äntligen fick inte 14is brudarna som de ville ....
Jadu på aftonbladet.se (just nu) är det huvudnyheten om vem som just vann så jag tror nog att det är rätt stor andel av sveriges befolkning som bryr sig men eftersom det inte är några ettor och nollor i programmet bör vi inte vara toleranta eller hur?Sv: Ha! Äntligen fick inte 14is brudarna som de ville ....
Nä det är väl bara nollor ;)Sv: Ha! Äntligen fick inte 14is brudarna som de ville ....
Hahaha... "i rest my case", som det heter..
Aftonbladet är ju kända för att presentera nyttiga och vettiga nyheter.
Jag tycker absolut att det finns vettiga nyheter som inte är datorrelaterade, men när vi har ett tvprogram vars syfte är att "skapa" en ny stjärna, med det enda syftet att tjäna pengar ur en redan sönderexploaterad musikindustri tycker jag att det är totalt ointressant hur programmets final utfaller.
Är den ena av dem väsentligt mycket sämre än den andra?
Om han är det, varför är han då med till finalen?
Om han inte är det, varför ger de då inte båda skivkontrakt?
Har i princip inget emot de flesta kommersiella grejer, men musik ska inte komma ur ett monetärt syfte, utan tvärtom. Sv:Ha! Äntligen fick inte 14is brudarna som de ville ....
Har följt hela serien. En del av typiskt "såpa" stil och en del mycket underhållande (enligt min smak). Nu är ju smaken olika och därför kan ingen komma och slå fast att hans/hennes inställning är den som borde råda.
Helt klart, anser jag, att många av deltagarna fått vara med om en upplevelse för livet. Vissa har fått behövlig draghjälp till ett yrke som de brinner för. Vissa har fått stöd i att utvecklas till att bli sångare emedans vissa troligen insett att detta inte är något som håller proffesionellt och att de troligen bör satsa på något annat.
Vissa har påståtts bli ledsna och nedtryckta av jurryns bedömning och utgallring men är bara skuggan av den hårda gallring som publiken till dem hade varit om ställt sig på scenen utan att kunna sjunga.
Och Dainel som inte bara vann, har även vunnit många personers gillande. En underbar sångare. Har sett få personer stråla så av glädje när de sjunger. Om nu detta hjälpt honom fram till ett yrke som han både kan trivas med själv samt dela med sig av sin glädje till andra, hur kan detta vara fel ???
Nä det verkar finnas för många "bessernissar" som ständigt ska klanka ned på allt.
Som inlägget löd:
"För en gångs skull vann ngn med sångröst, inte för att det var en 14is brud våta dröm ...."
Darin kan också sjunga, han är orutinerad men kan förhoppningsvis också bli en bra underhållare. Och att jag då tycker Darin också är bra, ska det då innebära att jag är en "ful gubbe"?
Min våta dröm ???
Fy sjutton för för den nedvärderande inställningen.
Sångare, dansare, musiker osv är detta bara för att de har den gåvan att de brinner för att underhålla andra människor.
Jag hoppas fler som fått chansen att prova på fortsätter med det de brinner för.
Cornelia, Geraldo, Darin, Alex, Stina, Nathalie, Paul, Filip, Daniel, Angel, Lorén.
har åtminstone fått chansen att underhålla Svenska folket. De som inte gillar det kan ju växla över till något annat.