Kolla in min sida: ftp är inte direkt ett säkert protokoll iom att lösenordet skickas i klartext, men det är nog inte enda sättet.. Har du ett eget system där du kan ändra sidans innehåll "online" kan du kolla över säkerheten där. Om sidan ligger på ett webhotel tycker jag att du ska kontakta supporten så att de får ta reda på hur intrånget skett. Jo det finns ett online-gränssnitt för att ändra alla filer på webhotellet. Hej! Men du har inte haft något eget system som kan ha lämnat dörren öppen? Hur menar du med eget system? De syftar på ett Contents Management System, dvs. ett system som gör att du själv kan redigera innehållet på din sida via t.ex ett webbgränssnitt. De syftar inte på evt. gränssnitt som ditt webbhotell tillhandahåller, utan något som du isf skulle själv byggt in genom att koda det själv eller köpa tjänsten. jag har en egen liten admin-del på sidan. Där man kan uppdatera texter/fält som ligger i databasen. Njaäe.. visst kan du det, men det tyder på att de kommit in på servern/ditt konto och uppdaterat en hel fil. Så anavcerad låter inte din admindel vara? Om de inte brute-forcat ditt ftp-konto (borde ditt webbhotell kunna se i loggarna) eller kommit över det på något annat sätt, så låter det som att det är en brist hos webhotellet.. "Defaced by Shad0w"
http://www.fyllesvin.com/fyllesvin.com/index.php
Detta är nånting som har hänt i helgen.
Hur kan detta ske?
Mitt ftp-lösenord är 7 tecken långt, har stora och små bokstäver, plus specialtecken.
/DSv: "Defaced by Shad0w"
Sv: "Defaced by Shad0w"
/JohanSv:"Defaced by Shad0w"
Har kontaktat supporten, men inte fått nå svar ännu. Men ville fråga här ändå om det är nån som har några bra idéer över detta "Defaced".
/DSv: "Defaced by Shad0w"
Det finns ganska många vulnerabilities i de flesta (alla?) webservrar, som kan utnyttjas till att "ta kontrollen". Det räcker med att den senaste patchen inte är pålagd så kan sådant hända.
Web-hotellet borde vara intresserade av att fixa det.
/KalleSv: "Defaced by Shad0w"
Sv:"Defaced by Shad0w"
Jag har databaskopplingar och kodsnuttar.
PHP och MySQL.
Jag visar texter och listar bilder från en folder. Osv.Sv: "Defaced by Shad0w"
Sv:"Defaced by Shad0w"
man kan även skapa thumbnails utifrån bilder i en mapp.
kan jag ha gjort nån miss där?Sv: "Defaced by Shad0w"