Har två frågor. Dom kanske är enkla för vissa men vill gärna vara säker. Av min erfarenhet med kontakter hos Microsoft. Tack Rickard, ska kanske göra det eller så kanske någon MS-nisse kommer in hit och skriver ett bra svar :-) Har fått svar från MS och nu stänger jag denna tråd Problemet jag kan se med (1) är just att det kanske handlar om olika EULA med en del korrigeringar för att skydda sig inom landet som språkversionen skall köras. Vet inte om det är så, men jag kan tänka mig det. Samtidigt så skulle det ställa till problem på så sätt att man aldrig skulle kunna köra en icke-svensk i Sverige =PEn fråga om Licens på MS windows
1)
Om man har en licens för WinXP Pro fast cd är på engelska får man ladda ner en WinXP PRO fast på svenska och använda den licensen?
2)
Om man har en licens och en CD skiva med WinXP fast den är så rispig att den inte går att använda. Får man då ladda ner en WInXP CD skiva och använda den till sin licens?Sv: En fråga om Licens på MS windows
1) Nej. Ska du byta språk får du införskaffa en uppgraderingslicens.
2) Vanliga retail-licensskivor får inte kopieras (enligt EULA, däremot tillåtet enligt svensk lag). Därmed så borde samma gälla för om du tankar ner någon annans kopia. Har du en äkta skiva som är trasig så ta kontakt med Microsoft så får du en utbytesskiva. 100:- har jag för mig att de tar för administration.
Länge sedan jag jobbade med några andra licenser än Select, så det kan säkert ha ändrats. vill du vara säker så ring helt enkelt Microsoft att fråga. Går fortare än att få svar här och är garanterat mer korrekt.Sv:En fråga om Licens på MS windows
Den första var jag osäker på och gissade det du svarade på (Man ser ju att ibland är svenska utgåvan lite dyrare en engelska, kanske ha med att det kostar att översätta det :)
Den andra tycker jag att det borde vara ok men få se vad de säger.Sv: En fråga om Licens på MS windows
Svar 1)
Nej, tyvärr får du inte använda en svensk version av Microsoft Windows XP Pro då du har licens för en engelsk Windows XP Pro.
Svar 2)
Vänligen kontakta Microsoft Direct Services på telefonnummer 08-752 56 30 #3, där kan du beställa ersättningsmedia.
Sv:En fråga om Licens på MS windows