Som rubriken säger,även om Estonia hade haft en smugglad atombomb ombord Yapp! Dessutom så är omgivningen beroende av botten, djup mm tydligen sådana att när det blåser kraftigt så är det betydligt tuffare där båten förliste än på andra delar av östersjön. Detta fenomen känner många erfarna sjöbusar till men tydligen inte skepparen på båten. Det stod inte heller i utredningen att den kände storbusen Karl Eiko PyromannenKvalificerat djä.. Estonia bullshit
så hade olyckan fått samma förlopp.
Det stora felet var att Kapten kör med 22 knop rakt mot hård sjö.
Ingen erfaren sjöman gör så även om man litar på sitt material.
När det är riktigt djävligt så "Vakar" man i sjön
dvs håller sådant fart så det stämmer så bra som möjligt med havets våglängd.
Man vårdar sitt fartyg som sin älskade flicka och ger henne inte dessa hårda slag.
I slutändan får man betala tillbaka i ökat underhåll och kanske begrava henne i förtid.
Kapten var en erfaren sjöman,men var pressad av rederiet Att ! håller du inte tiderna
kan du söka nytt jobb. Allt djä.. bull om smuggling av rysk elektronik har inte ett djä..
dugg med olyckan att göra.Bogporten höll inte ,bildäck vattenfylls,katasrof det vet alla
som kan något om denna typ av fartyg.
Niklas mfl som är intresserade av matematik och fria vätskemängder (Metacentahöjd)
kan lätt räkna ut,om det kommer in 1 m vatten på bildäck så börjar det bli allvarligt.
Hoppas Niklas(Chalmers) att du hoppar på skeppsbyggnad.
Sen har jag aldrig fattat hur någon kan neka sig att ha havet livets moder som sista viloplats.
Det är en heder att få sin sista vila i havet.
Har skrivit till mina barn att jag vill att min aska skall spridas i Hårsfjärden.
Solen och Havet är våra föräldrar.Sv: Kvalificerat djä.. Estonia bullshit
Patetiskt tjafs om att det funnits militära ämnen ombord som skulle ha sänkt båten!
Trams!Sv:Kvalificerat djä.. Estonia bullshit
Sv: Kvalificerat djä.. Estonia bullshit
fanns ombord. Det var lika irrelevant som millitärtjaffset