Sitter o skummar igenom några gamla nyhetsbrev från Pellesoft o såg en text där Pelle skrev att han föreslog att Göteborgs kex skulle lägga in två kexskydd i varje paket. Alltså om jag inte är helt förvirrad så har dom tagit bort ett kex i brago-paketen och det fungerar ju som en luftficka istället :-) "krockkudde". Ja tänk vilken sjuk idé jag hade - å stackars VD:n som fick mitt telefonsamtal på måndagsmorgonen... I Digestive-paketen är det tyvärr fortfarade likadant... Där skulle verkligen skyddet behövas =) Men är det samma pris, så tar jag hellre ett trasigt smuligt kex och mumsar i mig än ett kex mindre?! Låter som de behandlar paketen vårdslöst på väg till eller i din butik. Jag har aldrig haft problem med digestive-kex. <b>vi pratar bragokex :-)</b> Inte riktigt, bragokex är mördeg och därmed mycket sprödare än digestive. Då får vi gå över på ämnet hållfasthet och lite newton-regler istället (vilket är vatten över mitt huvud i alla fall). Sen bör väl det faktum att bragokex är godare än digestivekex inte vara helt orelevant för diskussionen. Dvs, om ett digestivekex går sönder eller inte spelar ingen större roll =) De trasiga Digestivekexen gör man en Cheeskake av, att man behöver gå ner i vikt är av sekundär betydelse.Skydd i Göteborgs kex paket?
Hur gick det med det, får man fortfarande några trasiga kex i varje paket?
ThomasSv: Skydd i Göteborgs kex paket?
Sv:Skydd i Göteborgs kex paket?
Sv:Skydd i Göteborgs kex paket?
;-)
Fast de kanske har gjort paketen aningen större???Sv: Skydd i Göteborgs kex paket?
I lumpen fick vi vetekex med ett lager ensidig wellpapp rullat runt. Det höll för det mesta.Sv: Skydd i Göteborgs kex paket?
Samma princip, oloka innehåll, löses med fördel på samma sätt =)Sv:Skydd i Göteborgs kex paket?
Sv: Skydd i Göteborgs kex paket?
Svara
Sv: Skydd i Göteborgs kex paket?
ThomasSv:Skydd i Göteborgs kex paket?
//Anna-Karin