Kan man inte irritera besökarna med pop-up-reklam, så kan man ju störa dem med ljudreklam! Så smart...och så irriterande. Håller fullständigt med dig... sitter med morgon kaffet och surfar runt lite å va hör man... "Hej Emma, jag heter kalle ...." liite tröttsamt :) Kör Mozilla Firefox och har installerat pluginet "adblock". Då är det bara att klicka på den reklam man inte vill visa! Då borde man ju skriva ett program som blockerar alla ljuduppspelningar som startats ifrån browsern... det blockar inte ljud i tex flash, shockwave... inte vad jag kommer ihåg iallafall (använder firefox och där gör det inte det iallafall...) Tja.. själv har jag alltid volymen avstängd och sätter på den när jag vill lyssna på något.Istället för pop-up-reklamen...
Denna nya form av reklam börjar komma allt mer, tyvärr :-(
Dags att börja leta på hur man stänger av ljud i flash...Sv: Istället för pop-up-reklamen...
Sv: Istället för pop-up-reklamen...
Det fungarar utmärkt! :-) Sv:Istället för pop-up-reklamen...
Sv:Istället för pop-up-reklamen...
Sv: Istället för pop-up-reklamen...
Jag jobbar på en större portal och har snickrat ihop åtskilliga banners i flash och annat, och det är bara att inse, utan banners ingen sajt!!! Alternativet är att man har medlemsskap som kostar pengar... tyvärr.
Många brukar säga att de gärna klickar på textlänkar för att det "inte stör de, och vill uppmuntra sådana" men klickningen är ofta underordnad exponeringen av logotype/varumärke/etc....
Reklamen kommer vi inte undan på kommersiella siter!
men maila publicisten och klaga på ljudet kan man göra... det är det enda.