Hej! Har ingen bil alls själv men som internetanvändare och flitig medlem av flera communities tycker jag att siten är snygg och har de delar man kan förvänta sig och så där. Tjena!Vad göra med ClioSport.nu?
Har över 1000 medlemmar på min privata sida om Renault Clio Sport. Världen över!
Funderar och funderar vad jag ska göra med hemsidan? Kan inte så värst mkt om programmering, är fullfjädrad grafiker med ett stort bilintresse, men vill skapa en bättre community än idag :)
Trevliga förebilder är www.garaget.org eller www.impreza.nu
Vill skapa en mer medlemsfokuserad site där vissa extra delar skulle kunna kosta en slant (medlemsavgift helt enkelt genom t.ex. PayPal) ett bra forum, medlemsdel samt en publik del. Info om modellerna, historik, bilder osv osv...
Vad tror ni om idéerna? Vilket språk är att rekommendera? Databas?
En bra grund finns ju. Mkt fakta, bilder samt ett gediget medlemsregister.
Vem ska man kontakta för att kunna genomföra ovanstående? Har själv jobbat som IT-konsult och vet vad det kostar "professionellt". Sådana summor är ju bara att drömma om, har inte heller polare som är villig att ställa upp. Sitter ju lite i klistret... antingen vidareutveckla eller lägga ner (det senare känns inte som ett val... hmm...).
Kan man kontakta nån skola för ett projektarbete. Känns iofs lite lågt, men "kan man göra så"?
Vad jag vet finns ingen liknande "världssite" för ClioSport-ägare. En tysk motsvarighet finns och det är www.ClioWelt.de
Hälsningar,
ClioRS-galningenSv: Vad göra med ClioSport.nu?
Har du fått förfrågningar från dina medlemmar om saker de saknar på siten?
Forumet skulle kunna stylas om för att bättre passa resten av siten tycker jag.Sv:Vad göra med ClioSport.nu?
Nope, har inte fått nån feedback av medlemmar sedan starten år 2000. Bra eller dåligt? Har iofs inte lagt ner tid på en ev. undersökning. Går ju att fixa ihop en forumlärsida med lite enkla frågor. En bra start och i rätt ände...
Tack för berömmet :)
Jo, forumet skulle kunna göras om - håller med. Det är ju ett sånt där gratis-forum. Var det bästa jag kunde hitta som var ASP-baserat. Helst vore ett bbPHP (eller vad det nu heter) trevligt.
/J