Definition av "marknadsföring" Underbart att det finns humor här hos Pelle :-D Eftersom det är fredag kan jag fylla i med en till som jag såg idag... :) HE HE HEMarknadsföring
Låt oss reda ut begreppen en gång för alla!
Folk frågar ofta vad marknadsföring är. En kvinnlig marknadsassistent förklarar så här:
Du är tjej och ser en snygg kille på en fest. Du går fram till honom och
säger: "Jag är fantastisk i sängen".
Det är direkt marknadsföring.
Du är på fest med massa kompisar och ser en snygg kille. En av dina kompisar går fram till honom, pekar på dig och säger: "Hon är fantastisk i sängen".
Det är annonsering.
Du ser en snygg kille på ett party. Du går fram till honom, får hans telefonnummer. Nästa dag ringer du och säger: "Hej, jag är fantastisk i sängen".
Det är telefonförsäljning
Du ser en kille på en fest, slätar till klänningen. Du går fram till honom, häller upp en drink åt honom. Frågar: Får jag? Lutar dig fram, låter dina bröst nudda hans arm, rättar till hans slips och säger: "Bara så du vet, jag är fantastisk i sängen".
Det PR (Public Relations).
Du är på en fest, ser en snygg kille. Han kommer fram till dig och säger:
"Jag har hört att du är fantastisk i sängen."
Det är tecken på ett starkt varumärke. (Brand Recognition)
Du är på en fest och ser en snygg kille. Han gillar dig men du övertygar honom att gå hem med din kompis istället.
Det är representation.
Din kompis kan inte tillfredställa honom så hon ringer dig.
Det är teknisk support.
En kille kommer in på en fest. Han blickar ut över rummet. Inser att han vill ha alla brudar, så han ställer sig på bordet och skriker: "Jag är fantastisk i sängen!!!".
Det är spam....Sv: Marknadsföring
Har precis kl 16:30 tagit min första wiskey.Då säger jag som en gammal gooo finsk vännina
"Nou känner jag att det roliga börjar komma" ,
man skall höra det på finlandssvenska då låter det underbart.Sv: Marknadsföring
Det var en man som kom in på en bar och såg en bonde sitta vid ett bord och sakta bli fullare och fullare. Han såg mycket deprimerad ut.
Mannen gick fram och frågade: Vad är det som hänt?
Bonden svarade: Vissa saker kan man bara inte förklara.
Mannen: Försök, så illa kan det väl inte vara.
Bonden suckade och sa: Jag höll på att mjölka kon idag när hon plötsligt tog högra benet och sparkade omkull hinken och spillde ut mjölken.
Mannen: Det var väl inte så farligt, inte nog för att sitta här och supa dig full.
Bonden: Suck...vissa saker kan man bara inte förklara.
Mannen: Vad hände sen?
Bonden: Jag tog ett rep och band hennes högra ben vid båsets högra vägg, tog upp hinken och började mjölka igen. Men just som jag fyllt hinken sparkade hon omkull den med vänstra benet och spillde ut mjölken.
Mannen: Det var ju olyckligt men fortfarande inte nog för att sitta här helt nere och supa. Bonden: Suck...vissa saker kan man bara inte förklara.
Mannen: Vad hände sen?
Bonden: Jag tog ett rep till och band hennes vänstra ben vid båsets vänstra vägg, tog upp hinken och började mjölka igen. Men just när jag fyllt hinken viftade hon omkull den med svansen och spillde ut all mjölken.
Mannen: Du har verkligen otur min vän, men är det verkligen tillräckligt för att vara så deprimerad?
Bonden: SUCK...vissa saker kan man bara inte förklara.
Mannen: Vad gjorde du sen?
Bonden: Jag hade inte fler rep sa jag tog av mig svångremmen och band hennes svans vid takbjälken...det var då mina byxor föll ned och min fru kom in och...vissa saker kan man bara inte förklara.
/JohanSv:Marknadsföring
Här är två från mig
Det var ett barn som bad till gud om en hundralapp han behövde.
Efter två veckor utan att få den hundralapp så tänkte han att han ska skicka ett brev till gud.
När det var dags att sortera brevet på posten så såg dom att det stog "Gud, Sverige" och tänkte att dom skulle skicka det till statsministern.
Statsministern blev rörd och road av brevet så han bad sin sekreterare att skicka en tjugolapp istället eftersom det var en tillräcklig stor peng för ett barn.
Barnen blev glad att han fick pengar av gud så han skrev ett tackbrev och han skrev. "Tack gud för pengarna. jag såg att du skickade via Stockholm och som vanligt drog dom djävlarna 80%"
-----
En kväll tog en flicka med sin pojkvän hem. Precis när de ska pussa varandra god natt vid ytterdörren börjar killen känna sig lite småpilsk. Med en stor portion självförtroende lutar han sin hand mot ytterväggen och, leende, säger han till henne:
Ӏlskling, kan du ge mig en avsugning?
Skräckslagen svarar hon: ”Är du galen? Mina föräldrar skulle märka det.”
Han: ”Äh, kom igen nu. Vem skulle komma på oss så här sent på kvällen?”
Hon: ”Nej, snälla. Kan du föreställa dig om vi skulle åka dit?”
Han: ”Lägg av. Det är ingen vaken nu, alla sover.”
Hon: ”Inte en chans. Det är för riskabelt.”
Han (kåt som ett djur): ”Åh snälla, snälla. Jag älskar dig så mycket!!!
Hon: ”Nej, nej och nej. Jag älskar dig också, men jag kan bara inte...”
Han: ”Jo, det kan du. Snälla?”
Hon: ”Nej, nej. Jag kan bara inte...”
Han: ”Jag ber dig...”
Helt plötsligt tänds lampan i trappan och flickans lillasyster öppnar ytterdörren iklädd pyjamas. Med en sömndrucken röst säger hon: ”Pappa säger att du ska ge med dig och ge honom en avsugning. Annars kan jag göra det. Eller om det blir nödvändigt, säger pappa, att han kan komma ner och göra det själv. Men för Guds skull säg till den jäveln att ta bort sin hand från porttelefonen.”