Frågade min kära Gurli nyss. Svårigehetn jag ser här är hur skall du kunna veta om du bara kan använda order ''älska' en gång i ditt liv? Du kanske träffar en underbar kvinna som du känner att du älskar - av någon anledning tar det slut (kanske pga. av dödsfall eller någon annan anledning) .. flera år senare möter du en annan kvinna och det visar sig att dina känslor för denna personen är ännu starkare än för den kvinnan som du trodde dig älska - hur ska man hantera det? När jag spånar vidare om livet kom jag på ett annat budskap ! Kärlek är något man inte kan förklara. Min kära Carsten du blandar ihop älskar och kärlek. Budskapet är att ordetÄlskar du mig ?
Svar: Näää
Älska är ett så stort ord så det använder man inte i onödan.
"Jag håller av dig jättemycke och du är en god livskamrat" Svarade jag
En karl kan bara älska en gång i sitt liv.
Det är den första riktiga förälskelsen som sätter outplånliga spår.
Allt efter det blir en dålig repris.
Vet inte hur Ni kära systrar känner i denna fråga ?
Jag frågade henne (för att tala vårdat språk) Hur många olika penisar har du haft i dig
Mycket kontroversiell fråga, hon svävade på målet och klar att det var fler än 2.
Vad är budskapet ? Älska betyder olika för Man KvinnaSv: Älskar du mig ?
Älskar man inte den andra personen då för att man har förverkar sin chans att älska någon ? Jag förstår vad du menar, men att säga att man bara kan älska en gång i sitt liv är svårt att säga för du vet inte om det du har är det bästa som finns - man får helt enkelt utgå i från det =)Sv:Älskar du mig ?
Man talar om döööen döööen som Astrid Lindgren skriver i hennes kloka böcker.
Så här är min filosofi. Jag är född 1939 juni 2 , innan var jag död
Den dag jag går bort så är jag också död.
Dvs ingen bekymrar sig för "innan" då du också var död !
Som slutkläm :
Älska är ett så stort ord som du skall använda med stor försiktighet.
När man väl lärt sig att tygla en "bitch" så har man världens bästa kvinna vid sin sida
Vilket ord skall du använd efter älska ?Sv: Älskar du mig ?
Älskar tbå personer varandra så ska man visa dett.
Säger man "älskar du mig än" kan man nästan tror att personen som säger det undrar om den personen fortfarande älskar den andra.
Kärlek är något vacker och visa man det ofta så håller det ett bra tag, det är vad jag tror.
Eller som SvenPon skulle utrycka det:
"Kärleken är som en fjärt - svårfångad"Sv:Älskar du mig ?
Älskar har egentligen inte så mycket med kärlek att göra,det finns så många
andra ingredienser inblandade , kärlek är en av dom. Som ordet säger Kär Lek !
Den kan man ha/få var som helst och när som helst utan att Älska.Sv: Älskar du mig ?
"Älska" "Älskar dig" är så himla stort så det använder man inte utan att tänka till.