Som ni kanske har märkt på mina inlägg är jag ingen stjärna på programmering (ni som har läst dem i alla fall). Hur som helst har jag nu ett par frågor. Jag användre VS.STUDIO .NET 2003 Academic när jag bygger, detta är ett toppenprogram tycker jag. Men det är ju inte så bra att designa i. Nu har jag köpt Macromedia Studio MX begagnat. Kan jag utveckla designen i Dreamweaver och göra kodningen i VS.STUDIO? Jag får inte detta att fungera, om det går kan någon vänlig själ skriva hur man gör? Kan man också ställa in i VS.STUDIO någonstans så att <b>inte</b> <HTML>-taggarna ändras till stora bokstäver när man har kollat i designläge? Det är ju lite frustrerande om man skriver XHTML. Hej Magnus,Frågor och tankar
Jag går webbprogrammering första året på Högskolan i Kalmar, och kan (X)HTML och CSS relativt bra, men det blir jobbigt att koda allt för hand. Av den anledningen vill jag använda Dream.
Vill även tacka för alla snabba och bra svar man får här, det var av den anledningen jag blev bonusmedlem. Sen tycker jag det är helt kanon av er som kan det här med programmering att ni delar med er av er kunskap.
Från en tacksam medlem!Sv: Frågor och tankar
För att göra det du vill i VS.net så gör du på detta sätt;
Tools > Options > Text Editor > HTML/XML > Format > Sedan står det "Apply Automatic Formatting" där ändar du (bockar ur där)
/m