En kompis funderar på att köpa Logitech diNovo Media Desktop 2.0 men jag har avrådit honom från det då jag har hört att bluetooth och möss inte är nån bra kombination. Dom ska tydligen inte hänga med riktigt bra. Jag anser att min är över förväntningar.. Hej! Jag provade en MS BT mus för något år sedan. Tappade kontakten då och då samt formligen slukade batterier jämfört med MS RF mus. På BT musen fick jag byta varannan vecka, på RF musen 3 ggr / år. Jo detta var ett problem i början, numera fungerar batterierna bättre med BT tekniken. Köper man Logitech diNovo Media Desktop 2.0 ingår väl också dockningstation med laddare för musen. Så placerar man den där under natten behöver man inte oroa sig för musens laddning.Bluetooth-möss?
Dock har jag inte testat nån själv, och jag kommer faktiskt inte ihåg vart jag hörde det där heller.
Så nu frågar jag er, är bluetooth-möss bra?
ThomasSv: Bluetooth-möss?
Köpte en ny mus till min laptop med inbygd bluethoot och den fungerar utmärkt!
Detta var Microsofts BT mus, men om han ska upp lite i pris och kan leva med RF
så rekommenderar jag MX1000 som jag är förälskad i .. =DSv: Bluetooth-möss?
Blåtand är väl nästa lite snabbare än RF?
Och så finns det ju vissa ljuspunkter med blåtand, exempelvis möjlighet att koppla mobiltelefoner/handdatorer/andra bärbara datorer.
Dessutom är ju blåtand väldigt strömsnålt och fin räkvidd.Sv:Bluetooth-möss?
Sv: Bluetooth-möss?
I varje fall har jag inte bytt sen jag köpt min.. 3 månader sedan, används dagligen..
Det är hugget som stucket tycker jag - jag valde BT eftersom jag tycker det är trevligt
med den senaste tekniken, men annars är RF möss minst lika bra om inte bättre..Sv:Bluetooth-möss?