Denna menig väcker bara löje,man skrattar åt dig på byn ! > <b>Några få "muppar" tror att detta är deras <b>tomt</b>,här får ingen som inte är som Vi komma !</b> För ett antal år sedan var Passagens forum för datorer och programmering ett bra forum med många kunniga personer som gratis hjälpte andra med att lösa problem. Så dök det upp en otrevlig person där som lade hela sin själ i att förstöra för andra. Resultatet blev att de kunniga personerna lämnade forumet varmed forumet dog ut och numera är ett forum där mycket få får någon hjälp. Jag finner inte ord, Pelle med flera anser att du har gått över gränsen med dina påhopp, förolämpningar och rasistiska uttalanden, trots detta så anser du att det är helt okej att fortsätta. Alla har ett val, läsa eller inte läsa. Ingen kan tvinga dig att läsa svenpons inlägg. Ignorera dom om du nu blir kränkt. Själv tycker jag att svenpon har en del kloka, men också mindre kloka, åsikter och det enda jag igentligen gör på pellesoft är at läsa hans inlägg i skrivlådan. Vad bra att du förstår mig! ("ta det lugnt, ligg lågt") Med andra ord Jimmy så ger du svenPon rätt att kränka folk, komma med ogrundade påhopp och rasistiska uttalanden? Det finns något som heter vett & etikett, respekt för andra människor, nätvett, men du precis som SvenPon kanske anser att Ni är Gudar och därmed står över allt vad respekt heter för andra inviders åsikter? Anna-Karin, var i min text står att jag tycker det är ok att göra det du påstår? Antingen har jag skrivit väldigt kryptiskt eller missat något ord. Jag säger definitivt inte att det är ok med kränkningar eller påhopp. Det gör du verkligen inte, man måste beundra ditt tålamod med vissa personer. SvenPons framfart här drar ner helhetsintrycker för sajten. Vore det inte för detta faktum skulle jag kunna tänka mej att bli bonusmedlem för att stöjda driften. Lägg av - skulle du kunna tänka dig bli bonusmedlem om inte SvenPon fanns här? Varför tar du ens åt dig av vad en helt anonym peroson säger till dig, Anna-Karin? Jimmy: Han är för det första inte en anonym person och för det andra är det ingen engångsföretelse att han hoppar på folk SvenPon är inte anonym och jag fattar inte att du tycker att en person ska få kränka andra personer. Om du skulle möta en person någonstans, det spelar ingen roll var. Det enda du vet om personen är dennes namn. Ni börjar diskutera om en viktig sakfråga, vilket slutar med att personen börjar kalla dig dumma saker för att få sin åsikt förstådd. Vad skulle du göra då? Du har tydligen ingen större kännedom om SvenPon och hans mångåriga kränkande av folk här. Givetviss skulle jag välja 3, skrivfel. Jimmy. läs följande citat från Sven i annan tråd. Ett mycket typiskt SvenPon utalande men jag ser inget som helst fel i det. Jag har läst och följt den tråden (alla andra trådar som SvenPon skriver för den delen) och anser också att han har en poäng i det han säger. Som alltid. Människan är som en reklampelare: Den lever så länge den har uppmärksamhet. Herre gud, du är inte sann.... Nej Jimmy nu får du ge dig. Du kan inte på fullaste allvar hålla med någon när de kallar Djeeez...vet inte om jag drog igång detta, men jag tog ett break över Jul och Nyår från PelleSoft för att lugna ner mig...Jag är inte lugnare nu. Tar väl ett break till...cs när vi cs... Jag råkade se denna tråd och undrar vad som startade den, Svenpon har jag följt, läst om, skrivit med och blir lika sårad & förbannad som ni flesta. Om Sven är en faktor till att folk inte vill bli bonusmedlemmar, ja då blir jag rent ut sagt väldigt ledsen skall jag säga men tror verkligen inte att det är så. <b>Jag betonar återigen vad som gäller på pellesoft. Regler och avtal ser ni nere till höger på varje sida!. </b> Jag omformulerar mig då: Pelle, det är frestande att göra som du föreslår och droppa detta för det känns som det är nog med jävligheter i världen för stunden. > 3). Eftersom att Pelle inte har registrerat Pellesoft som en tidning så är det Pelle (Inom rimlig tid...)Jag kräver nu att du ger mig ett förslag på vad jag skall göra med dig.
*LOL*
Gör något konstruktivt. *LOL*
I min blygsamhet så vill jag påpeka att på flera jobb så läser man dagens SvenPon
Antinge garvar man eller så blir man förbannad, Så är det. "Take It Or Leave It"
Några få "muppar" tror att detta är deras <b>tomt</b>,här får ingen som inte är som Vi komma !
Det är väl bra att jag får igång dom hjärnceller som finns kvar att ta åt sig ! Känslor
Mitt bästa råd just nu är , ligg lågt , låtsas som inget hänt ;-)
Sanningen är att det sitter några få "Muppar" på balkongen och kräks
dom tror att detta är deras hem,här skall ingen komma och komma.
Detta är vår lilla gull gull <b>site</b> stör oss inte med obehagliga saker !
Var inte avvikande för då får du inte vara med i vårt lag *LOL*
Du har > 5000 läsare varje dag, är det "Mupparna" som bestämmer eller är det du ???
Om du börjar bli nervös så plocka ut varje ord och mening där jag skrivit något
som skulle kunna bli åtalbart ! Du pallar inte trycket från "Mupparna"Sv: Jag kräver nu att du ger mig ett förslag på vad jag skall göra med dig.
Problemet är att du inte kan skilja på 1) vad du tycker och, 2) vad du får och, 3) vad som kan drabba andra. Tyvärr är det så när du lever med skygglappar.
1) Du får tycka vad du vill i Sverige så länge du inte går emot flera lagar. Yttrandefrihet är inget som är absolut. Du har flera gånger gått över gränsen och varit inne på tex hets mot folkgrupp.
2) Du får inte göra allt du vill. Du har tex gått med på reglerna för Pellesoft när du blev medlem här. Och du följer inte dem.
3). Eftersom att Pelle inte har registrerat Pellesoft som en tidning så är det Pelle personligen som är ansvarig för det som skrivs här. Du har under flera års tid visat att du inte har en aning om vad respekt för andra betyder, men du borde förstå, eller ta reda på, vad ditt handlande kan innebära. Men som vanligt så är det väl du själv som går i första rum!
Jag tror på människor och jag tror på mig själv. Jag brukar inte önska saker eftersom att jag tycker att man ska förverkliga det själv. Men en sak önskar jag mig och det är ett 2005 utan SvenPon på Pellesoft. Tyvärr lär ju inte den önskningen gå i uppfyllelse utan det kommer att komma en massa skälsord om moderater och snåldjåpar som är helt utanför diskussionen.
Drucken eller inte, nytt år eller inte, en människa som SvenPon vill inte jag se på Pellesoft!Sv:Jag kräver nu att du ger mig ett förslag på vad jag skall göra med dig.
Personen som saboterade deras forum gick under namnet "Ernst" och säkerligen finns det många på Pellesoft som kommer ihåg honom. Det var en person som tyckte att han hade rätt att göra presis som han själv ansåg utan hänsyn till andra eller forumet. Detta blev enligt min mening forumets död.
Visst gjorde flera medlemmar försök att förhindra detta men det gick inte utan "Ernst" vann.
Så Sven, tag ditt ansvar och börja ta hänsyn, annars riskerar Pellesoft att gå samma väg.
Med Vänlig Hälsning, RolandSv: Jag kräver nu att du ger mig ett förslag på vad jag skall göra med dig.
Du skiter fullständigt i folks känslor, du har bland annat kallat mig för <b>"Din dumma djä... kossa"</b>
Den meningen i sig är kränkande och förolämpande, i ett åtal så tittar man inte på vad orden betyder var för sig, utan det är meningen som de står i man tittar på. Sen att du hänvisar till att en kossa är ett snällt och produktivt djur hör inte hemma, det rättfärdigar ändå inte dina kränkande påhopp på mig och andra medlemmar. Du skrev ju dessutom att du INTE hade kallat folk för dumma, det har du ju bevisligen gjort.
Tittar man sen på Nätvett så står det:
"flame" påhopp, kritik, ofta känsloladdad. En flame är <b>ALDRIG</b> konstruktiv kritik och tenderar att irritera och förolämpa andra användare"
Just precis det du ägnar dig åt, ett brott mot nätvett, skulle någon anmäla dig till din ISP så riskerar du att bli avstängd. Dina påhopp är inte konstruktiva på något sätt, även om du försöker att inbilla dig det.
Läs mer om nätvett här: http://www.e.kth.se/help/netiquette/guiden.html för alla vet att du behöver lära dig det.
Nu mår jag ju så pass bra igen att jag skiter i att du kallar mig dum kossa, men hade det varit för några månader sedan så hade mina självmordstankar kommit upp till ytan igen. Har du överhuvudtaget tänkt så långt på vad dina förolämpningar av folk kan få för konsekevenser?
Vad är det som ger just DIG rätten att bete dig som du gör?
Du är inte gud även om du verkar inbilla dig det, sen tror du att du står över alla andra och därmed kan bete dig hur illa mot folk som helst, skit i konsekvenserna, bara du får starta alla bråk så är du nöjd.
Jag håller med RickardD, ett 2005 utan SvenPon och hans kränkande, förolämpningar och rasistiska uttalanden är vad jag önskar.
//Anna-Karin,
som är gammal i gården nog för att inse att det är en önskedröm.Sv: Jag kräver nu att du ger mig ett förslag på vad jag skall göra med dig.
När du nu anser att du har en egen målgrupp, att du håller dig för god för de som aktiva och tycker dig ha teknisk kompetens överlägsen Pelles - varför åker du då snålskjuts här?
/AnnSv: Jag kräver nu att du ger mig ett förslag på vad jag skall göra med dig.
Appropå dina försök att sätta in stötar "där det känns" på Pelle som person:
Bit inte den hand som föder dig - uttryck som har ursprung från något tro?
Men pelle skulle kanske ordna en liten knapp "Ignorera SvenPon" som då inte visar hans inlägg ;) Nej, men en funktion där man kan göra en lista med användare man vill ignorera verkar det finnas ett behov av.Sv: Jag kräver nu att du ger mig ett förslag på vad jag skall göra med dig.
domänen klubbenforinbordesbeundran.se är ledig.
Om någon skulle behöva den. Om inte kan de ju ignorera tipset.
Jag har personligen inget emot att man skriver massor om dagsaktuella händelser eller triggar folks ilska genom att kommentera dumheter i världen- det vet du med. Men du passerar en gräns när du skriver att folk som du samtalar med i forumet är idioter och puckon.
Jag vet att ditt mål är att provocera och se hur långt du kan gå innan din motståndare ger upp - fine, men gör det inte här! Jag tror inte du förstår att det finns faktiskt folk med inte lika bra psyke och stabilitet i livet och det är dom som drabbas. Du som själv är far måste ju veta detta!
Att ge sig på mig biter tyvärr inte som du redan vet. Men det finns andra som drabbas och inte tar det med en klackspark och för dessa personer är det faktiskt väldigt obehagligt och det måste du respektera.
Så tänk efter lite före - alla ser det inte som en lek. Om du har så förbaskat mycket inom dig, varför inte börja skriva krönikor istället och samla ihop allt ditt alster och rikta dig till samhället istället mot individer på pellesoft. Fokusera ilskan och skriv veckans krönika ...Sv:Jag kräver nu att du ger mig ett förslag på vad jag skall göra med dig.
Sedan så tycker du tydligen att om jag har en annan åsikt än SvenPon så ska han få kalla mig för "Din dumma djävla kossa" och jag ska låtsas som att inget har hänt? Det är inte det enda påhoppet som han har gjort på mig och andra personer här.
Det värsta Jimmy är att DU rättfärdigar hans kränkande påhopp på folk och det kan jag INTE acceptera.
ALLA har rätt till sin åsikt utan att för den sakens skull behöva bli kallade för, ursäkta språket, fittor, horor, dumma kossor, muppar, mongolider, svartskallar osv, listan kan göras lång över de ord som DU anser att SvenPon kan kalla folk.
//Anna-KarinSv: Jag kräver nu att du ger mig ett förslag på vad jag skall göra med dig.
Sv:Jag kräver nu att du ger mig ett förslag på vad jag skall göra med dig.
Jag svarade på Jimmys inlägg där han försvarar SvenPon och hans beteende och rättfärdigar det.
//Anna-KarinSv: Jag kräver nu att du ger mig ett förslag på vad jag skall göra med dig.
Vad är det för inställning, bespara mig dumma uttalanden! Han befinner sig i ett
forum och märks knappast om man inte sätter sig in i debatterna.
Han har inget som helst med sajtens helhet att göra, om du sätter dig in lite mer i vad
Pelle har skapat tillsammans med oss användare så kommer du bli bonusmedlem. Du
får se till helheten!!Sv: Jag kräver nu att du ger mig ett förslag på vad jag skall göra med dig.
Bara för att jag har en annan åsikt så ska det inte innebära att jag ska behöva få ta emot okvädningsord och andra förolämpningar.
Som Oskar säger, det här är inte första gången som SvenPon har kränkt folk, tyvärr så lär det inte vara den sista gången heller.
1. Forsätta diskutera sakfrågan.
2. Haka upp dig på kränkningen.
3. Sluta prata med personen.
Jag kan medge att SvenPon har ett väldigt ociviliserat sätt att få fram sina åsikter på. Men bara för det så behöver inte ni lägga er på samma nivå. Själv skulle jag välja alt 1 eller 2...Sv:Jag kräver nu att du ger mig ett förslag på vad jag skall göra med dig.
Det finns gränser för alla, SvenPon har passerat gränsen många gånger för vad folk ska behöva acceptera.
1, HA, det klarar han aldrig.... Många har bett honom föra en saklig argumentation, hittills har han inte lyckats och kommer aldrig att göra det heller
2. Tyvärr, jag är en person med känslor, ingen avtrubbad gås som allt skit rinner av. Jag blir sårad när folk kallar mig för, ursäkta språket, hora, fitta, dum kossa osv. Sen om det är i skriven eller talad form är sak samma. Orden är lika sårande ändå. Jag är nog, hoppas jag, inte ensam om att ha känslor i den här världen.
3. Det kommer tyvärr inte att ha någon effekt, SvenPon kommer fortfarande anse att han har rätt att kränka folk. Genom att hålla tyst så accepterar vi dessutom hans beteende. ALDRIG att jag kommer att acceptera att jag inte får ha en åsikt som går mot hans. ALDRIG!
Ingen medlem här ska behöva acceptera att bli kränkt bara för att vi inte har samma åsikt som EN annan medlem.
Jag hoppas att du egentligen menar att du skulle göra 1 eller 3...
Och ja, jag har vart här länge nog för att känna till SvenPons påhopp och sätt att framföra sina åsikter. Och kanske därför jag också tar han med en nypa salt.Sv:Jag kräver nu att du ger mig ett förslag på vad jag skall göra med dig.
Trådens rubrik "Gulle Gull kring att sörja !"
">medlidande kanske är ett ord som du bör slå upp.
Djä.. bullshit , bara för att göra sig märkvärdiga så låtsas man vara medlidande.
Vi betackar oss för dessa sk. medlidande ! "
Anser du det fortfarande är rätt att acceptera sådant?
Vilken del i texten tycker du rättfärdigar att få uttrycka sig på sådant sätt?
Visst kan Sven få ha sådana åsikter men varför utrycka sig på ett sådant hänsynslöst sätt om han överhuvudtaget behöver skriva om detta alls?
Jag som många andra har fått lära oss att visa hänsyn till andra människor och jag försöker leva efter sådana värderingar. Därför har jag svårt att bara "blunda" för sådant som går emot sådana värderingar.
mvh RolandSv: Jag kräver nu att du ger mig ett förslag på vad jag skall göra med dig.
SvenPons charmkurs kan man nog diskutera och hänga upp sig på, men slå inte hunden som biter, uppfostra den istället.
Ignorera personen totalt när det går för långt och uppmuntra han de ggr han skriver vettiga och sakliga inlägg. En medicin som brukar funka. Och de inlägg som går alldeles överstyr, radera.Sv:Jag kräver nu att du ger mig ett förslag på vad jag skall göra med dig.
Jimmy, DU försvarar alltså SvenPons kränkande påhopp på medlemmarna på den här sidan?
Du tycker det är helt okej att om någon uttrycker en avvikande åsikt så ska SvenPon få kränka den personen.
Vi har yttrandefrihet i det här landet, men det betyder inte att SvenPon ska få bete sig hur illa som helst mot en som har en avvikande åsikt, hans åsikt är inte lag, vilket han verkar tro.
De kör en reklam just nu om att ungarna inte ska mobba varandra, men vuxenmobbning det ska vi tolerera?
Många med mig är djävligt trötta på SvenPon och hans kränkande påhopp och bristande respekt för andra personer och deras åsikter.
andra personer för kossor för att de har en annan åsikt. Det finns vissa gränser och kanske
håller sig SvenPon inom dessa vid de flesta fall.. Men på senaste tid har jag fått höra en
hel bunt personliga påhopp som ingen ska behöva ta.
Det som är ännu värre är att det är en "vuxen" person som uttalar sig såhär klumpigt..
Javisst alla har sin åsikt, men åsikt och personliga påhopp hör inte ihop - eller?Sv: Jag kräver nu att du ger mig ett förslag på vad jag skall göra med dig.
Att han är kvar på detta forum är mig en gåta. Svenpon sitter kanske och ler åt detta som sagts i denna tråd, tanken på detta är skrämmande, hade jag varit Svenpon hade jag dragit öronen åt mig!
Jag har varit medlem OCH bonusmedlem förr, jag la ner allt pga Svenpon.
Dessvärre går det inte att finna en bättre svensk sajt för programmerare så jag är tillbaka. Iaf delvis.
Jag kan tänka mig att bli BM igen, dock vet jag inte om jag pallar att sponsra Svenpons inlägg.
Pelles jobb är jag fullt medveten om, trist att HAN ska lida för att Svenpon ser till att folk inte är BM idag.
"Ett 2005 utan SvenPon och hans kränkande, förolämpningar och rasistiska uttalanden är vad jag önskar. "
JAG MED!
(Svenpon: Du är ju förfan DUKTIG i det du gör, programmerings-mässigt, kluriga gåtor, i övrigt rätt roliga inlägg, håll dig till DOM, annars har du, enligt MIG inget här o göra)
/BSv: Jag kräver nu att du ger mig ett förslag på vad jag skall göra med dig.
Skrivklådans syfte är att man skall kunna tala fritt, diskutera (men inte för den skull bli påhoppad) inom områden som inte rör utveckling eller teknik. Att inte ha ett sådant forum ställer till ännu mer problem för då besmittas vanliga trådar även med diskussioner som inte hör dit.
Rörande denna tråd så tycker jag vi avslutar den nu och i stället riktar in oss på framtiden. Det jag vill tillägga här är att ni faktiskt kan välja att inte se skrivklådan - vilket gör att ni slipper att ens se vad som skrivs där. Känner man att man inte vill delta i dessa diskussioner rekommenderar jag fliken inställningar i forumet och markerar bort skrivklådan.
Jag betonar återigen vad som gäller på pellesoft. Regler och avtal ser ni nere till höger på varje sida!. Sv:Jag kräver nu att du ger mig ett förslag på vad jag skall göra med dig.
Pelle... tre korta frågor:
* Vad händer om jag bryter mot reglerna?
* Vad händer om jag bryter mot reglerna om och om igen?
(Dvs även om mina regelvidriga inlägg har raderats och även om jag har blivit tillsagd av dig)
* Har du något mått på hur mycket jag får bryta mot reglerna innan du raderar mitt konto och anmäler mig till min ISP(alt. polisanmäler mig)?
ps.
Ett avtal är en förbindelse mellan två parter (i detta fall dig som ägare/grundare av Pellesoft och mig som användare) och det ankommer bägge parter att följa detta avtal.Sv: Jag kräver nu att du ger mig ett förslag på vad jag skall göra med dig.
"Ett 2005 utan SvenPon´S kränkande, förolämpningar och rasistiska uttalanden är vad jag önskar. "
Det övriga han skriver i form av gåtor + diverse inlägg har jag inget emot.
Jag vill faktist se denna del av forumet och jag läser det jag anser vara intressant, en hel del av Svenpons inlägg ignorerar jag, en del där jag själv drabbas ignoreras INTE.
Den enda som kan göra nått åt detta är Svenpon själv genom att lyssna på allt detta + det du, Pelle säger till honom.
Lägg upp en "abuse-knapp" i varje tråd, är det nått inlägg man inte gillar kan man "skicka" det till dig direkt.
Ang BM så är det ju iaf 2 st i denna tråd som anser sig slopa BM pga Svenpon. Tyvärr är det så.
Hur kul ÄR det att seriöst komma med frågor och svar för att sedan bli totalt påhoppad och nertryckt?
Svar på Stefan Brännström är av intresse för mig med. Sen kan ja droppa denna tråd.
/BSv:Jag kräver nu att du ger mig ett förslag på vad jag skall göra med dig.
Måste bara av samma anledning som jag inte låter bli att svara på SvenPons inlägg (vi lever i en fri värld och min "nyans av grå" smälter också in :-)) lägga fram min inställning till det du säger om att välja bort att läsa skrivklåda.
Om det vore för en annan anledning än att jag riskerade den plumpa behandlingen skulle jag överväga det. Men jag kan aldrig acceptera och tolerera att få mitt liv begränsat av någon som uppför sig så här.
Dessutom kanske jag missar saker som jag verkligen skulle vilja veta-höra-prata om? Du skriver att skrivklådan finns och fyller ett syfte. Men bara en del (läs de som håller tand för tunga inför risken att bli plumpt påhoppade) ska vara priviligerade nog att få ha ett trivselhörn?
Är det din inställning så får du vara tydlig med den - då kan jag rätta mig efter det.
Visst kan man tex säga att man inte ska ta vägen över den mörka gränden hem mitt i natten därför att buspojken håller till där och visst kan det vara klokt att låta bli det men i det här fallet handlar det ju faktiskt om frågan om det inte vore bättre för alla parter om buspojken var någon annanstans och gjorde något annat? Det har ju kommit flera förslag på vad i det specifika fall som är på tapeten.
Det inlägg jag gjort har jag inte gjort för att ta ställning mot någon person på något sätt.
Har bara nåt emot det som görs!
/AnnSv:Jag kräver nu att du ger mig ett förslag på vad jag skall göra med dig.
> personligen som är ansvarig för det som skrivs här.
Tvärtom. Hade Pelle registrerat Pellesoft som en tidning hade han varit personligen ansvarig. Nu är han inte det utan var och en ansvarar för sitt. Det Pelle däremot är skyldig att göra är att ta bort saker som bryter mot lagen när han upptäcker dem.Sv: Jag kräver nu att du ger mig ett förslag på vad jag skall göra med dig.