Hej, Min bror har spelet och det är ungefär såhär: Tack för svaret!! Jag ska nog få det att funka nu!(annars hör jag av mig igen...) <b>(cd-keyn är ju kopplad till ett konto + att endast en person kan vara inloggad på kontot samtidigt)</b> Det där var nytt för mig, men aja, det är en positiv nyhet i mina örpn ;)Half life 2, hur gör man??
Tänkte börja spela Half Life 2, men fattar ingenting...
Jag har aldrig spelat sånt här förut skall väl tilläggas.
När jag startar Half Life 2, öppnas "Steam" och jag får frågan om att skapa/öppna ett konto. Vad är detta för konto? Vad är "Steam"?
Har detta något att göra om man ska spela med andra på nätet?
Jag tänkte bara spela själv hemma, så hur gör man då?
Någon som vet hur man kommer igång, eller var det finns en "grundkurs" för absolut nybörjare, som inte ens kan starta spelet...:)
Sen när jag installerade spelet fick jag även något som heter "Counter Strike Source", vad är det?
Kanske är helt fel forum för sånt här, men någon här kanske vet?
Tackar för hjälpen på förhand!!!
/JockeSv: Half life 2, hur gör man??
1) Du installerar spelet
2) Skapar steam-account (eller så var det andra ordningen)
3) Du knyter din cd-key till ditt steam-account
4) Du laddar ner ännu mer filer ifrån steam (snabb anslutning rekommenderas)
5) Spela!
Steam är Valves initiativ för att du ska ha ett konto dit du knyter alla dina cd-keys. Dels så kan du sätta dig framför vilken dator som helst med spelet, logga in, och sedan köra med din egen cd-key och dels så undviker de problem med att cd-keys sprids lite för mycket (cd-keyn är ju kopplad till ett konto + att endast en person kan vara inloggad på kontot samtidigt)
För single player spel ska inte internet behövas mer än för just installations/registreringsfasen om jag inte tar fel
Om du kört half-life 1/Counterstrike någonting någongång så är CS:Source helt enkelt ungefär samma spel fast med nya spelmotorn i half-life 2 istället.
Hör gärna av dig om du får problem!
/Mvh
Oskar JohanssonSv:Half life 2, hur gör man??
/JockeSv:Half life 2, hur gör man??
Det stämmer inte. Man kan, iaf än så länge, vara inloggad på samma konto från flera datorer samtidigt. Du kan tex köra CS:S på samma cdkey samtidigt så länge man inte kör på samma server.
ThomasSv: Half life 2, hur gör man??