Jag skulle vilja ha ett billigt webbhotell med stöd för ASP.NET, FPSE, subdomäner och e-post. Hur viktigt är det med ODBC-koppling? Hur gör man en sådan? Varför behöver webbhotellet ha stöd för en? ODBC är en koppling till en databas. Alltså, så som jag kör ASP nu, har jag en includefil som sparar connectionstring:en. Där ligger en vanlig Provider=Micro..Data Source=hej.mdb. Är detta en ODBC-koppling? Fungerar inte detta utan stöd hos webbhotellet? Det fungerar, men kolla när du bokar hotell att de kör asp och inte någon "fusk" variant på linux burkar. Okej, men på web10 har de windowsservrar med ASP och ASP.NET, till och med FPSE! Borde väl räcka, med tanke på vad det kostar (~100kr/år)? Obeg. med e-post och 5 subdomäner är väl inte heller helt kasst? gate9 verkar lovande, hade jag inte legat på en företagsserver så hade det nog blivit hos dem jag hostat Jag har gate9 och dom fungerar väldigt bra. Några småsaker i kontrollpanelen som har varit "Under utveckling" väldigt länge, det är väl det enda dåliga jag har råkat ut för. <b>Stefan Ekström: Web10 är skit, jag ska byta till gate9 istället</b> Jag har nyligen bytt från Web10 till Gate9, finns en orsak till det. Okej, MS SQL är inget jag har något behov av i dagsläget, så nu väntar jag bara på att webbhotellet ska registreras som betalt någon gång med...Webbhotell?
Funderar på http://www.web10.se/.Sv: Webbhotell?
Jag brukar alltid lägga mina databaskopplingar i en includefil, lätt för mig att ändra om jag skullle byta namn på databasen.
Kolla även på www.gate9.se vi har en sida där. Kanske inte det mest stabila och snabbaste, men man får vad man betalar för.
//Anna-KarinSv:Webbhotell?
Sv: Webbhotell?
Jag har sett på frågorna i forumet att det skiljer en del syntaxmässigt och "fusk" asp har inte stöd för allt som asp har på en windowsburk.
//Anna-KarinSv:Webbhotell (http://www.web10.se/)?
Någon som har web10 som webbhotell idag, och kan ge lite feedback?Sv:Webbhotell?
Sv: Webbhotell?
Supporten svarar ofta snabbt, dock har det väl varit ganska enkla saker jag har behövt hjälp med.
ThomasSv:Webbhotell?
Kanske en utvecklande text vore på sin plats här?Sv: Webbhotell?
Jag vill ha tillgång till MS SQL, hos Web10 hade de inte det.
Dock så var inget dåligt med Web10, förutom att de inte hade MS SQL. Ifall jag inte var ute efter MS SQL så skulle jag fortsatt med Web10
/mSv:Webbhotell?