Fick nån retrokänsla igår, satte upp amigan och grejer :) Jag köpte fyra stycken i obruten original-förpackning för två år sedan, två är donerade som första priser på LCP 05 och Floppy 05 så du får lära dig att koda C64 om du vill ha någon av dessa. De andra två väntar tålmodigt på en C64 och en 1541-II alternativt en Oceanic-drive i kartong så de har något att stoltsera bredvid. Mitt råd är att leta på E-bay, Blocket eller ngt liknande... Har ingen joystick att sälja. Men vill tipsa om The Bug Cheetah. Riktigt skön och bekväm joystick. Om ni vill checka in gamla goda joysticks så skall ni kolla på Syntax Error http://www.syntaxerror.nu/ :-D Fredrik: Markus: Nä den ser kanske inte så bekväm ut =) Men man har jostick i sin handflata(ryggen på handen ska vara neråt), och trycker på dom främre knapparna med lång och pekfinger. Samtidigt som man med den andra handen håller i styrspaken med tumme, pekfinger och långfinger. Att vilja ha en TAC-2:a istället för en annan kontroll är mycket nostalgi. Vad jag vet så var TAC-2:an överlägsen många andra kontroller på den tiden och var typ standard. Vad är det jag noterar... han har inte dom 2 klassiska Atari 2600-joysticksen. Modellernas namn vet jag inte, men det är en klassisk pinne + 1 knapp och så en med en ratt + 1 knapp. Ja just ja, jag har en tredje också, typ en keypad, men den tror jag var ganska sällsynt.TAC-2
Fast det finns en viktig del som fattas. En TAC-2.
Är det någon här som vet var man kan köpa det?
Eller kanske rentav säljer till rimligt pris?
För er som inte vet vad en TAC-2 är, så är det en joystick. :OSv: TAC-2
Sv: TAC-2
Perfekt om du t.ex. ska spela Oil Imperium, där man behöver vara kvick med styrningarna.
Om jag inte minns fel så blev den vald till årets joystick.... typ 89 lr så =)
Finns t.o.m en slags autofire på den.Sv:TAC-2
Sv: TAC-2
Tack för tipset
Daniel:
Jag kollade upp den joysticken, och jag förstår inte hur den kan vara skön :)
Av att döma ifrån bilden så såg den ganska jobbig ut. Styrspaken ser väldigt kort ut.
Andreas:
Den sidan finns inte.Sv:TAC-2
Skitskön! =) Verkligen värd en test...Sv:TAC-2
//månsSv: TAC-2
Thomas