Nu släpper vi www.kisagotami.net för beta test. Använd inte postback (JavaScript) där vanliga länkar skulle fungera (syftar på menyn)! Vi ska kolla över menyn, första projektet i .net för min del så jag är ingen guru på det än. Bra initiativ. Hittar ni några fel med stavning osv så hör gärna av er till oss så får vi rätta upp det. På sidan "Om oss" <b>"Allteftersom arbetet fortskridit..." Hej Stefan, tack för din input. Fler par ögon ser bättre! Och Stefan, ta det här rätt nu *håller tummarna* men jag kan stava till på. Det var tryckfelsnisse som var framme :-D. Mao, inte ett stavfel rent tekniskt. Bra jobbat, en fin sida. :-)Kisagotami, en plats i tsunamins spår
Där ska man kunna läsa vad andra har skrivit vid sina ljus, men även tända ett själv och/eller lägga ner
en blomma. Om inte beta testen faller väl ut så kommer era texter att raderas, även texter som
kan upplevas kränkande eller stötande för andra kommer att plockas bort.
Inom kort kommer även en engelsk variant att komma upp.
Cougarina, Isbjörna och CazzSv: Kisagotami, en plats i tsunamins spår
Tycker att sidan är långsam. Varför? Är det servern eller koden?Sv:Kisagotami, en plats i tsunamins spår
Sidorna kan vara långsamma om de inte är kompilerade, men det kan även bero på servern.
//Anna-KarinSv: Kisagotami, en plats i tsunamins spår
Jag antar att ni tänker låta någon korrekturläsa texten innan ni släpper siten "på riktigt"..?Sv:Kisagotami, en plats i tsunamins spår
//Anna-KarinSv: Kisagotami, en plats i tsunamins spår
"När något som naturkatastrofen i Asien, jordbävning med efterföljande tsunami, som den annandagen 2004 inträffar, känner många att de vill bidra och hjälpa till."
- Inget fel egentligen, men fundera på att omformulera meningen. Den är lite lång och svårläst med alla kommatecken.
"Bland annat vi som en kväll var pår Pellesofts chatt och pratade."
- Korrigera stavfelet.
"Allteftersom arbetet fortskridit..."
- Ihopskrivning av ord. Skriv 'Allt eftersom' istället.Sv:Kisagotami, en plats i tsunamins spår
- Ihopskrivning av ord. Skriv 'Allt eftersom' istället.</b>
Jag tror att båda är lika korrekta. Själv föredrar jag numera ihopskrivningen eftersom det fungerar som ett ord. Jämför med "Jag såg allt eftersom jag stod högt" där allt och eftersom utgör självständiga ord.Sv:Kisagotami, en plats i tsunamins spår
Första meningen ska andas tidskapsel. Funderar lite på andra formuleringar efter ditt inlägg.
r ska givetvis bort.
Allteftersom är enligt senaste SAOL korrekt.
/AnnSv:Kisagotami, en plats i tsunamins spår
Hoppas du förstår att jag bara *svamlar* för det var jättebra med hjälp att se det!
/AnnSv: Kisagotami, en plats i tsunamins spår
En liten detalj bara, varför måste tänd ljuset-sidan laddas om vid varje val man gör? Stör mig lite på när sidan "fladdrar" på det sättet.
Annars ett toppenbra initiativ!