Tjena - chefen fick sin nya qTek S100 för c:a 2v sen och givetvis ville han ha svenskt Gissningsvis används några filer som ska skrivas över av den svenska översättningen av OS:et. Jag har haft mycket problem med installationer på PocketPC-datorer där användaren har installerat en svensk översättning. Testa om det går att avaktivera den svenska översättningen under tiden du återställer backupen, det har löst de problem jag har haft (kommer inte ihåg vart man gör detta). Men det kan ju vara så att översättning försvinner också då, men det vet jag inte... Nej jag har plockat ut svenska helt o hållet.. ändå så får jag problemet med Ok, då har jag tyvärr inget mer tips. Av egen erfarenhet vet jag att det brukar strula med återställning av backuper med Active Sync, fast det burkar inte komma så långt att den ens försöker...qTek S100 krånglar med Backup!!
OS på sin Mobile 2003. Så jag tog backup i god tro med Active Sync och köpte en translator
för Mobile 2003 OS'et.
När vi sen ska lägga tillbaks backupen efter ett misslyckat försök att få hela OS'et svenskt
så vägrar S100 att lägga över vissa filer som den anses användas av OS'et. Det mest kritiska
just nu är Telefonboken som håller alla kundkontakter etc. Han blir galen varje gång han ska
ringa till nån etc.
I Windows Mobile 2003 finns en flik där man ser aktiva program etc. där stängde jag ner Contacts
som för övrigt var det enda som kördes där.. men den påpekade att den användes ändå.
Finns det nån annanstans där man kan se alla tjänster som körs och stänga ner dessa?
Någon som har haft liknande problem? - qTek kundtjänst hörde inte av sig på mailet så jag
får ringa dem på måndag - tacksam om nån kan hjälpa mig innan dess!Sv: qTek S100 krånglar med Backup!!
/JohanSv:qTek S100 krånglar med Backup!!
att filer används etc...Sv: qTek S100 krånglar med Backup!!
/Johan