Hej, Skicka ett imail till skribenterna så kanske de kan fixa detta omgående. Ja, det kan man ju göra, är detta något som har hängt med från förra versionen av pellesoft? Användes ine <kod>-taggarna då? Jo Japp det är en Pelle-sak, från gamla pellesoft. Med lite testning så kanske du skulle kunna köra en update på SQL servern som fixade detta ? Var det verkligen smart att byta till < code > ? Det är ett existerande märke i HTML, vilket gör att man inte kan lägga in HTML-kod som använder code-märket. Kanske inte var så smart, men nu är det så. Problemet med att ersätta kod till code-taggar är inte så lätt som jag trodde. Då det är ntext-fält går det inte att köra replace där. Jag ställde en sådan fråga tidigare i forumet men ingen kom upp med någon lösning tyvärr. Där sa du nåt Per, är det inte bara att köra en replace innan artiklarna skrivs ut, på så vis så behövs det ju inte rättas till något, och det krävs bara några rader extra kod för att rätta till det. Skulle inte det kunna vara ett alternativ? Det svåraste är ett <kod> numera har byts ut till <code c#> <code html> etc.. så att färgkodningen blir rätt. Visst skulle man kunna kolla i vilket kategori som artikeln ligger i, men det är ingen garanti att det blir rätt då tex en ASP.NET artikel kan innehålla både HTML, CSS, javascript, VB.NET och C# i en och samma artikel.. svårt att få till rätt code-tag då =/ Men bara < code > fungerar också bra, även om det inte blir färgkodning.-tag i artiklarna
satt precis och läste (försökte i alla fall) igenom C# artiklarna, och i nästan alla dessa så är inte koden formaterad så att man kan läsa den utan att få huvudvärk. Märkte att det före varje kodsnutt står <kod>, och efter står det </kod>, ska det inte vara <code> resp. </code>?
Vore ju trevligt om det blev fixat, för det är väldigt väldigt jobbigt att läsa oformaterad kod...Sv:
-tag i artiklarna
Sv:
-tag i artiklarna
Sv:
-tag i artiklarna
<kod> användes förut, nu används <code>.
Så Pelle, du får nog ta på dig den här :)
Btw så är hela min hierarkiskdata artikel borta. Ingressen finns och så, men texten är putsväck. Upptäckte det nu när jag skulle ändra från <kod> till <code>Sv:
-tag i artiklarna
Sv:
-tag i artiklarna
http://pellesoft.se/area/support/pageerrorsdetail.aspx?id=280Sv:
-tag i artiklarna
Sv:
-tag i artiklarna
Sv:
-tag i artiklarna
Sv:
-tag i artiklarna