Jag blev upprörd Men ! när jag tänkte ett steg till så ! frågan är om det är normalt att spela in ungars reaktion när de lyssnar på k***lljud. Sjuka djävlar som kommer på något sådant. Spärra in dom ansvariga och lägg ner Dramatiska institutet. Låt våra skattepengar gå till något vettigare istället, ex fritidsgårdar. mmm !? försår lite din reaktion , du är förmodligen religös. är inte religös, men jag har små barn och jag skulle inte villja att de blev utsatta för sådana perversa personer. Vad skulle igentligen syftet till ett sådant projekt vara? Ja inte ens den ansvariga - Claes Peter Hellwig kunde svara på det när han fick frågan. Men en sak har du helt rätt i, att barn är 1000 grr klokare än vad man tror Fatta mig rätt ! Vad det hela handlar om är att barn har blivit utnyttjade av vuxna i ett dunkelt syfte. Att barnen tagit skada kan ingen veta men risken finns och det är tillräckligt för att anse att handlingen är brottslig. <b> men jag har små barn och jag skulle inte villja att de blev utsatta för sådana perversa personer</b> <b>Jag var nyfiken och det var normalt !</b>. När vi ändå har utredningar på tal, kan jag säga att jag tycker det vore intressant att se vad en sådan skulle säga om ditt behov av att tro att du når människors innersta kärna. Vi vuxna kan välja om vi vill se, lyssna eller läsa porr, det kunde inte de här barnen. <b> I det här fallet håller jag med dig till 100% Sven! Barn har frågor om ämnen (sex, döden, utseenden, invandring osv.) som vi vuxna har tabubelagt och instinktivt lägger vi locket på direkt. Jag har en dotter som är fem år, hon har insikt i de flesta ämnen som man normalt inte pratar om vuxen till vuxen, hon har fått lära sig att att man pratar inte om vissa saker bland andra men samtidigt vet hon att det bara är att fråga om hon undrar eller är nyfiken. Jag hoppas min dotters generation kan ta bort alla dessa löjliga tabun totalt! Pontus, om det vore för att besvara barnens frågor är det väl en sak. Men här har barnen använts för att besvara de vuxnas frågor. Om jag inte totalt missuppfattat det. Ann:Ang Barn och porrsagor
Visst fa... så låg jag som 8 åring och lyssnade på när Far satte på Mor.
Jag var nyfiken och det var normalt !
Fö tycker jag inte att det är porr när man beskriver att en man penetrerar en kvinna med sin penis. !
Ej heller att man smeker varandra här och där !
Läs din Bibel (Höga Visan) är skön porrSv: Ang Barn och porrsagor
Sv:Ang Barn och porrsagor
När man läser Knutbyidioternas historia så verkar det mes handla om sex och porr.
Barn är 1000 ggr klokare än du kan ana och tro !Sv: Ang Barn och porrsagor
Sv: Ang Barn och porrsagor
Jag försvar INTE deras kråkspark. Men ! det finns så mycket hyckleri "out there"
Barnen har inte tagit nån skada,
den skada dom ev. fått kommer från Mammas och Pappas reaktion.Sv:Ang Barn och porrsagor
Och visst finns det mycket hyckleri "out there", håller med helt klart.Sv: Ang Barn och porrsagor
Jag är ingen djä.. Doktor Phill och ingen amatörpsykolog.
Men i meningen ovan ligger det mycket att utreda som handlar om dig som skriver så !Sv: Ang Barn och porrsagor
Det är ju däri det ligger. Du gjorde det av ditt eget fria val. Tror inte att barnen kom till sammankomsten med samma förutsättningar. Om du kommer till en sagostund och får höra noveller av det här slaget kan jag jämföra med att beställa film på någon av kabelkanalerna, vara på humör för kanske nåt romantiskt/roligt/spännande och så sänder de en porrulle. Skulle bli lite f-benad själv.
Som jag ser det blir barnen speciellt utsatta eftersom de inte har tillräcklig erfarenhet att sätta in detta i ett sammanhang.
/AnnSv:Ang Barn och porrsagor
/AnnSv:Ang Barn och porrsagor
Om jag hade barn så skulle inte jag vilja att de utsattes för sexuella övergrepp varken verbalt eller fysiskt.
//Anna-KarinSv:Ang Barn och porrsagor
Jag är ingen djä.. Doktor Phill och ingen amatörpsykolog.
Men i meningen ovan ligger det mycket att utreda som handlar om dig som skriver så !
</b>
sätt igång och utred, vore intressant och få veta vad du kommer fram till, kanske behöver jag hjälp....Sv: Ang Barn och porrsagor
Samtidigt så tycker jag att en undersökning av den här typen borde fråga föräldrarna om deras tillstånd, det finns trots allt kulturella skillnader hos alla familjer, jag hade gett mitt tillstånd utan att tveka.Sv:Ang Barn och porrsagor
Visst är jag helt inne på att barn lär sig beteenden och att det är synd om de hämmas i sin naturliga utveckling. Men tycker också det måste vara i naturliga sammanhang barn ska få utvecklas utan pådyvlan av vuxenvärldens generaliseringar osv och inlärning av tabun mm. Vad jag anser att vi har här är en skapad situation, utifrån vuxnas behov som barnen ska tillgodose.
En farlig väg att slå in på enligt min mening.
/AnnSv: Ang Barn och porrsagor
"En farlig väg att slå in på enligt min mening."
Jag håller med men för att vi ska förstå hur barn fungerar och öka öppenheten så är det frågor som trägar svar. Men, jag betvivlar att barnen tar skada av det som skett, då tar de antagligen mer skada av allt övervåld de ser på TV i barnprogrammen, det värsta som kan hända enligt mig är att barnen kommer med obekväma frågor någon måste besvara.
Till exempel så vet min dotter var fläsk kommer ifrån, hon berättade på dagis att "fläsk det kommer från döda grisar" sedan den dagen vägrar två av hennes kamrater konsekvent äta fläsk, vad händer med såna överbeskyddade barn som tror att "mjölken kommer från fabriken" (ett självupplevt exempel från lumpen) och "ägg är smutsiga ibland för de växer i jorden" (tjejens bidrag till detta svar)?
Min exakta frågeställning går ut på att ta reda på VARFÖR föräldrarnas tillstånd inte begärdes in, inget annat.