Mitt intresse för poker har under den senste växt enormt och för ungefär 2 veckor sedan köpte jag min första bok. Denna bok hjälpte mig enormt mycket och jag förbättrade mitt spel flera gånger om. Nu vill jag ha tips på andra böcker som är bra och även dom lite sämre (så man undviker att köpa dom) så om ni läst något kul så skriv ner det. En av de mer kända och respekterade Hld'Em poker författarna är Sklansky. Jag är själv hallvägs in i hans bok "Texas Hold'Em poker for advanced players" eller något liknande titel. Den är kanonbra! <b>"Phil's strategiska idé handlar mer om att lära sig läsa spelarna än att spela på vissa kort efter position"</b> Skulle kanske vara lite kul om det fanns eller skapa ett bord för Pellesoftare att leka med virituella pengar imot varandra :-) <b>"Boken heter ju "Play poker like the pros" så min gissning är att man måste vara nästan pro för att spela enligt hans strategi :-) Jag har svårt att tänka mig att man enbart kan spela på att läsa motståndarna utan att först ha lärt sig en tight aggresiv speltstil (som de flesta anser vara den bästa)."</b> Hej,Pokerböker
Själv läste jag Phil Hellmuth's bok Play poker like the pros. Den har mycket Hold'em poker (vilket är bra för mig eftersom det är det jag spelar ;)) men den tar även upp andra spel med. Dock har jag inte läst dom delarna. Phil's strategiska idé handlar mer om att lära sig läsa spelarna än att spela på vissa kort efter position (i vissa böcker har jag sett långa tabeller på hur man ska vissa händer beroende vilken position man har). En bok jag starkt rekomenderar!Sv: Pokerböker
Och det fina med denna är att den tar upp helheten, både matematiken och sannolikheter, såväl som psykologin. Jag tror att båda delarna är viktiga för att man skall bli en komplett spelare.
// JohanSv:Pokerböker
Boken heter ju "Play poker like the pros" så min gissning är att man måste vara nästan pro för att spela enligt hans strategi :-) Jag har svårt att tänka mig att man enbart kan spela på att läsa motståndarna utan att först ha lärt sig en tight aggresiv speltstil (som de flesta anser vara den bästa).
Sklanskys och Mamoths (?) böcker är bra innehållsmässigt tycker jag, dock är de inte så välskrivna enligt min uppfattning. Jag gillade Lee Jones "Winning Low Limit Holdem" bättre faktiskt.Sv: Pokerböker
Sv: Pokerböker
Faktiskt så ska man inte stirra sig blint på titeln, den börjar faktiskt för folk som inte ens vet vad poker är :) Sen ökar han stegvis väldigt bra. Och angående spelstilen hade du nästan rätt, han förespråkar supertight aggresiv spelstil :)Sv:Pokerböker
<code>Skulle kanske vara lite kul om det fanns eller skapa ett bord för Pellesoftare att leka med virituella pengar imot varandra :-)</code>
Detta är kanske ett uppslag till många tävlingar framöver att man har olika delkomponenter som skall utvecklas till månadens tävling. Sedan när allt är klart så integreras de på pellesoft och så spelar vi allihopa i ett jättespel... :-)
// Johan