Hittade inget bra forum för en sån här fråga. Hej Jo men problemet uppstår även på andra sidor dvs deras agent följer med så det är nog inte agenterna det är fel på utan explorer. Jag kan bara säga att det är väldigt underligt. Jag har kanske kört pellesoft på ett 30-tal datorer och aldrig haft problem med agenten. Majoriteten har inte heller problem och så är det förstås några som får totalhaveri. Tar upp ett gamalt problem som blivt löst, Tack äntligen blir jag av med det sketna javascriptfelet.Problem med att javascript ligger kvar i explorer
Jag har ett problem som var några veckor, kan bero på någon uppdaterin från microsoft, kanske borde byta webbläsare men orkar inte det nu.
När jag varit här och läst i forumet och sedan surfar vidar med samma fönster till tex aftonbladet då får jag ett felmeddelande där.
Rad: 19
Tecken 1
Fel: Objekt krävs.
Kod 0
Url: http://www.pellesoft.se/components/agent/checkstatus.aspx.
Jag får även detta fel med andra siter som använder sig av autouppdateringar.
Någon som har någon ide om vad som kan vara felet?
//HenkeSv: Problem med att javascript ligger kvar i explorer
Det är agenten som av någon anledning hänger med, vet inte varför.
På den här sidan har jag gett upp IE, det går inte att surfa här med den längre.
Föreningssparbankens E-kort och Msn Toolbar får tydligen agenten att helt tappa sansen.
//Anna-KarinSv:Problem med att javascript ligger kvar i explorer
//HenkeSv: Problem med att javascript ligger kvar i explorer
Inte någon, inte ens de bästa- har lyckats komma på vad som är fel så jag står tyvärr lite handfallen här med vad som kan vara problem. Det flera dock har uppmärksammat är att sparbankens e-kort och visssa popup-stoppare och liknande ställer till det. Jag har kört xp sp2 och ie, där har det dock aldrig varit problem.
Så frågan är öppen och olöst: vad är det som blir fel, varför händer det och vad kan man göra åt det.Sv: Problem med att javascript ligger kvar i explorer
Säkerhetsinställningar i IE.
jag la till pellesoft.se som en säker plats och sedan dess så fungerar det fint, ingen agent som uppdaterar 10 ggr i sekunden och inte heller följer den med till nästa sida när man surfar vidare.
//HenkeSv:Problem med att javascript ligger kvar i explorer
Nu kanke man kan börja kopiera lite kod från sidan. Var ju näst intill omöjligt när den uppdaterade typ 10 ggr/s.
Så tusen tack Hendrik Olsson.