Jaha, nu sitter man i vårsolen på den nybyggda altanen och surfar trådlöst med en öl i handen. Kan det bli så mycket bättre? låg energinivå..nu va det slut på det roliga. Fan kan dom inte fixa så man får ström trådlöst åxo. Ja det kan bli bättre - jag vill också ha bredband *surar* >Ja det kan bli bättre - jag vill också ha bredband *surar* Nä, då får det bli nåt häftigare än så. Hyrde en Polaris 600 förra veckan när vi var i Ramundberget som jag och sonen körde på i 150 över isarna. Linus fick skjutsa mig med, i 100! - Sen fick han ta några vändor själv på fjället, snacka stolt han var. Fredrik, ja hur bra man än har det så är det någon annan som har det bättre...ta det lugnt med asiatiska ölen, lätt att få ont i håret av den. >T.ex. kan man som jag gor just nu, sitta i Singapore och njuta av varmen <b>att man skall ha förarbevis</b> ><b>att man skall ha förarbevis</b> >Nej, visst gäller det norrmän med... för att inte tala om alla smålänningar... hahahah <b>för att inte tala om alla smålänningar...</b> då gör man ett nytt försök... samma altan, samma dator fast med nyladdat batteri :-) dock ej öl :-( >Nä, då får det bli nåt häftigare än så. Hyrde en Polaris 600 förra veckan när vi var i Ramundberget som jag och sonen körde på i 150 över isarna. Linus fick skjutsa mig med, i 100! - Sen fick han ta några vändor själv på fjället, snacka stolt han var. våren är här
Sv: våren är här
Sv: våren är här
Men min vårdag bestod av att ta ut hojen och bränna ur den lite - 259 km/h på 90-väg för jag är lite ringrostig och ville inte dra ur den ordentligt. Förresten, varför finns det inga vägar man får köra över 300 på?
Å snart luktar det golf också - mmm, ser verkligen fram mot det, å altanen med för den delen.. Men först lite regn några dagar har jag hört. Hoppas inte kärlen i marken ställer till det mer än de vattenpölar som finns idag av allt smältvatten :-(
Men som sagt, åhhh- vad jag längtat efter solen..Sv:våren är här
Pelle, vi kan byta... jag har en gammal Ockelbo 600 (bredbandare) 1976 arsmodell staendes uppe i Jokkmokk. Om jag far din hoj sa far du min skoter... Slutar du sura da???
(Ursakta avsaknaden av "svenska" prickar)Sv: våren är här
Jag undrar vad det blir av den sonen, han har ju bara precis fyllt 8.Sv: våren är här
Visst kan det bli battre. T.ex. kan man som jag gor just nu, sitta i Singapore och njuta av varmen och den billiga olen har, for att inte tala om den goda maten, det skona havet osv. :-D
// Johan
PS. Mojligtvis ar det tillgangen till vara svenska tecken pa tangentbordet som jag saknar...Sv:våren är här
Sv:våren är här
>och den billiga olen har, for att inte tala om den goda maten, det skona havet osv. :-D
Ja... usch... tänk den som vore uppe i Singapore... här nere har vi regn och rusk just nu... iofs bra eftersom vi verkligen behöver regnet men visst är det skönare med sol...
Surfen är perfekt idag dock... pumpar på som bara sjutton... =)
>Linus fick skjutsa mig med, i 100! - Sen fick han ta några vändor själv på fjället, snacka stolt han var.
>Jag undrar vad det blir av den sonen, han har ju bara precis fyllt 8.
Pelle... du vet väl om att det är 16-års gräns på att köra snöskoter och att man skall ha förarbevis? Det är ni 08-or som förstör för oss norrlänningar... (dvs. högre försäkringskostnader och självrisker samt fler förbudsområden...) ;)Sv: våren är här
Om man inte har tagit körkort före 2000.
<b>Det är ni 08-or som förstör för oss norrlänningar...</b>
Inte bara 08:orna väl...? Jag har hört att norrmännen kör som galningar när de kommer över på svensk sida.Sv:våren är här
>Om man inte har tagit körkort före 2000.
...vilket räknas som ett förarbevis... men jag tror inte att Pelle's son hade körkort före 2000... ;)
><b>Det är ni 08-or som förstör för oss norrlänningar...</b>
>Inte bara 08:orna väl...? Jag har hört att norrmännen kör som galningar när de kommer över
>på svensk sida.
Nej, visst gäller det norrmän med... för att inte tala om alla smålänningar... hahahahSv: våren är här
Du vi smålänningar tar det extremt försiktigt för vem vill har extra utgifter i böter och skador :)Sv: våren är här
O ja... En enda dag åkte jag snöskoter. På ena hållet åkte jag med, på tillbakavägen körde jag. Och vi var bara ut till slalombacken strax utanför Jokkmokk...Sv: våren är här
Sv:våren är här
idiotiskt igen