Nu är det ju dags att deklarera. Är det någon som vet om man måste deklarera alla variabler man använt under året? Japp, varenda en... Start writing boy! Herregud, ni överdriver. Hur är det med klasser, struct:er, metoder, egenskaper, funktioner och subrutiner? Måste de deklareras också? > Kör du vb 6 så är det helt skattefritt ;) <b>Skatten förs automatiskt över ifrån ditt konto vid kompileringen, utan att du ser det. ;)</b> Nytt för i år är att man även kan dra av för buggar. Detta måste göras på ett separat formulär (D4c) som finns att ladda ner på rsv.se. Min dator fick dock spader när jag skulle öppna formuläret, måste vara en bugg hos rsv Oops, inte konstigt att man har svårt att sitta still då, en bra bugg och jag är uppe och stuffar :-) Och jag sitter och kliar mig i håret när jag skall deklarera. Jag har problem när jag ska deklarera.Deklarera variabler
Sv: Deklarera variabler
Ang. deklaration, borde man inte kunna yrka avdrag på allt man försökt få av statens skattefinansierade instanser men inte fått? Jag menar det är ju lite som att knalla in i en affär och daska upp 50'000 friska och sen gå därifrån tomhänt.Sv: Deklarera variabler
Så länge man är privatperson och håller sig på rimliga nivåer, bryr de sig inte ens. Räkna med ungefär 100 int och 50 string varje dag, och använd sedan det över ett år (ta bort två månader för semester). Sen är pekare och referenser avdragsgilla. Även exceptions (>10000 på ett år, alltså inte aktuellt för linuxanvändare) går att dra av.
Sen så finns ju den förtryckta blanketten som jag tycker funkar utmärkt. På något sätt så vet tydligen Google antalet deklarationer jag har gjort. Misstänker "Google Desktop Search". Nåväl - det är ganska smidigt i alla fall.Sv:Deklarera variabler
Sv:Deklarera variabler
Nej då, det bara ser ut som om det är skattefritt. Skatten förs automatiskt över ifrån ditt konto vid kompileringen, utan att du ser det. ;)
Jag använder C#, så kompilatorn säger stopp om min deklaration inte stämmer.Sv: Deklarera variabler
Till Microsoft...Sv:Deklarera variabler
Sv: Deklarera variabler
//Anna-KarinSv:Deklarera variabler
Kan det vara en "bugg"
"Bagg" kan det inte vara för dom går bara upp till ögonbrynen ;-)Sv: Deklarera variabler
När jag har fyllt i min deklaration så får jag blåskärm och jag blir tvungen att skriva om från början.