Jag har följt detta fenomen länge och varit seriös i min amatörmässiga åsikt/tänkande om vad det >Jag har kommit fram till att detta är mycket psykiskt starka barn som älskar Ungefär samma sak,men sådana barn har mer bekymmer för mamma o pappa än sig själv. <b>Jag har följt detta fenomen länge och varit seriös i min amatörmässiga åsikt/tänkande om vad det <b>Tycker du att någonting är skäl för asyl? </b> Du och jag har väl inte alltid "varit överens" här inne, men... Och som avslutning har dessa barn hittat ett vapen som dom förstår att använda. Som avslutning jag har redan gjort en(1) men denna är den sista. <b>Oavsett orsak så är en psykisk sjukdom en psykisk sjukdom. Sven-Åke: Du tycker alltså på fullaste allvar att hela invandrings/asylfrågan skall sammanfattas och koncentreras kring problemet "asylsökandes barn som fejkar sjukdom för att få stanna". Det tycker jag är lite sjukt, och det luktar lite rasism/främlingsfientlighet bakom rökridån. Det är politisk propaganda utan substans. Borde vi inte skicka ut alla svenskar som tabbade sig på försäkringskassan eller vad det nu var? De låtsades ju också vara sjuka, fast där kunde det bevisas... Oskar jag förstår.Men jag vägrar låta mina känslor bli styrdea och utpressade av >Det finns läkarvård i deras hemländer som är väl så bra som våran ! Ang att apatiska barn är inte skäl för asyl. >Därför att du är ung och tänker med hjärtat.Vi äldre(66) tänker med huvudet. Vi kommer att komma in i en ohållbar situation om rycktet går att Sverige är blöta och låter sig utpressas av tragiska barnhistorier. Jag tycker så här: >Om man nu inte kan hjälpa alla tycker jag man kan välja dom som svälter först! Det finns mat så det räcker till alla. <b>Tog mig friheten att ersätta dina enter-tryckningar med mellanslag. Apatiska Barn
är som pågår.Jag har kommit fram till att detta är mycket psykiskt starka barn som älskar
sina föräldrar så mycket och oroar sig för deras bekymmer så mycket att dom sätter sig
själv i dvala för att dom anar att detta kan hjälpa dom att få stanna här.
Efter ett tag när dom kommit in i denna "dvala" har dom passerat en gräns som dom inte kommer ur.
Tragiskt Tragiskt men jag tycker fortfarande inte att det är ett skäl för att få asyl.
Jag tror inte att föräldrarna "doktrinerat" dom utan det är deras kärlek,traumatiska upplevelser
som har styrt in dom till detta beslut som Vi kallar apati.
Dvs helt deras eget beslut hur man skall hantera ett för dom överväldigande problem.
Dom är mycket intelligenta men kan inte styra sina hjärna efter att ha passerat en viss gräns.
Detta fenomen kan bara uppträda bla högintelligenta människor.
Ryssar och balkaner/slaver är intelligenta genom sina gener.
Tror och tycker amatörpsykologen SvenPon
PS
Själv har jag varit med om experiment i min ungdom där jag kunde få ner
mina hjärtslag från 65 slag/min till 40 genom att bara gå in i nån sorts "dvala"
Obs undanber mig kommentarer om intelligens jag bara berättar sanning om vad jag varit med om..
Dykning med heliumblandning
DSSv: Apatiska Barn
sina föräldrar så mycket och oroar sig för deras bekymmer så mycket att dom sätter sig
själv i dvala för att dom anar att detta kan hjälpa dom att få stanna här.
Det kan inte vara så enkelt att de kommer från fruktansvärda förhållanden i hemlandet där de hela tiden varit tvugna att vara på sin vakt, när de sedan kommer till Sverige får de chans att varva ner och börja leva ett drägligt liv. När de sedan ska tillbaka kommer minnena tillbaka och de sluter sig för att de inte klarar av det.
Är det än möjlig förklaring?Sv:Apatiska Barn
Dom är i grunden gudomliga dom har tagit till sig budordet att du skall hedra din mor o far.
På datasnack har dom nu kommit in i en loop som dom inte kommer ur.
Om Vi kommer på hur Vi skall "reseta" deras dator så är det löst.
Jag älskar dom och hoppas att man hittar deras "Avbryt process" knapp.Sv: Apatiska Barn
är som pågår.Jag har kommit fram till att detta är mycket psykiskt starka barn som älskar
själv i dvala för att dom anar att detta kan hjälpa dom att få stanna här.</b>
Oavsett orsak så är en psykisk sjukdom en psykisk sjukdom.
Eller menar du att vissa sjukdomars korrekt diagnos alltid är "skyll dig själv"?
<b>Tragiskt Tragiskt men jag tycker fortfarande inte att det är ett skäl för att få asyl.</b>
Tycker du att någonting är skäl för asyl?Sv:Apatiska Barn
Klart att jag tycker.Men "skådespel" av olika kvaliter ingår inte i dessa skäl.
Läs vad jag skrev. Dessa barn är inte medvetna skådespelare.
Vem skall få asyl.??? Typ Judarna under Andra Världskriget. Där svek Vi.
Märk väl jag skrev Typ. Du får själv bedömma hårdhetsgraden.
Om inte får jag skriva en hel uppsatts.
Vi skall "hålla rumpan styv" i dessa ärende .Det får inte bli så att det går ett
ryckte i dessa länder att till Sverige kan man komma och bar dra en historia så är det Ok.
Ekonomisk missär är inte ett skäl för asyl.
Du skall vara förföljd och dödshotad om du stannar i ditt land.
Just nu platsar Iranska/muslimska kvinnor ,Sydamerikanska brottsbekämpare.Sv: Apatiska Barn
Den här gången har du "helt rätt". Jag kunde inte formulerat det
bättre själv.
Det finns dokumenterade exempel på barn som "framkallat"
astma-anfall så att föräldrarna inte haft möjlighet att kunna
fortsätta bråka för stunden, t ex. Hur fungerar sånt?
ChristerGbgSv:Apatiska Barn
Deras Mamma o Pappa älskar dom ,blir jag sjuk kommer dom att aggera starkt.
Fantastiskt enkelt och intelligent.Men tyvärr det är inte skäl för Asyl !Sv: Apatiska Barn
Det får inte gå ett ryckte i Världen att åk till Sverige för där är dom så ödmjuka
att där får du stanna, dom är inte så noga om dom riktiga asylrättigheterna är uppfyllda.
Vi gör dom i långa loppet en otjänst om Vi är "slappa" i dessa frågor.Sv:Apatiska Barn
Eller menar du att vissa sjukdomars korrekt diagnos alltid är "skyll dig själv"? </b>
Ni ser själv hur brännbart det är när man läser sånt här "bullshit" .Vissa förstår inte
vad jag skriver på "plain" Swedish. Det är också ett kommunikationsproblem(hyffsat långt ord)
Vi vrider och vänder på orden . Till han som skrev <b>fetstil</b>. LÄS IGEN !Sv: Apatiska Barn
1. Den lilla grupp du pratar om är knappast i majoritet
2. Vad är problemet med att folk får asyl egentligen? Det kostar? Ja, det kostar oss lite i början, men på lång sikt tjänar vi på invandring. Faktum är att Sverige måste få in FLER invandrare om vi skall klara välfärden i framtiden. Det finns för många födda 1930-60 i proportion till de som är födda 1960-90, vi klarar inte äldreomsorgen, pensionerna, vården i framtiden om vi inte blir FLER i Sverige. Vi borde alltså, för vår egen skull var mer generösa när vi släpper in folk i landet. Detta angår i synnerhet en man i din egen ålder :)Sv:Apatiska Barn
Det här med apati går inte att bevisa och om vi skulle hantera det här som vi hanterar lagen så är de oskyldiga tills motsatsen bevisats...
Sven: Så du tycker med andra ord att vi för säkerhets skull ska slänga ut dem ur Sverige eftersom att det finns en liten risk att de fejkar? Likaså borde vi nog stoppa in dig i fängelse eftersom att det finns en liten risk att du jämt kör omkring onykter i din bil...
Tänk Sven, tänk! Sätt dig in i deras situation! Om du var där, skulle du verkligen vilja bli utvisade med ett apatiskt barn som måste sondmatas? Antagligen eftersom att det är precis vad du vill just nu...Sv: Apatiska Barn
tragiska situationer. Apatiska barn är inte skäl för asyl.
Familjen skall skickas tillbaka till det land dom tillhör.Asyl får man om man är förföljd
och hotad i sin kultur/land.Det finns läkarvård i deras hemländer som är väl så bra som våran !Sv:Apatiska Barn
Alltid lika kul argument...
Sverige har sämre än en del länder men bra mycket bättre än många andra, antagligen bättre än det land de kommer skickas till...
>Apatiska barn är inte skäl för asyl.
Varför inte? För att någon överbetald politiker har sagt det?Sv: Apatiska Barn
<b>Varför inte? För att någon överbetald politiker har sagt det?</b>
Därför att du är ung och tänker med hjärtat.Vi äldre(66) tänker med huvudet.
Vi kommer att komma in i en ohållbar situation om rycktet går att Sverige är blöta
och låter sig utpressas av tragiska barnhistorier.
Utan någon jämförelser så kommer jag ihåg zigenarna som skickade fram sina barn
för att beveka oss.Sv:Apatiska Barn
Ja? Och? Det är väl det enda rätta, att tänka med hjärtat?
Och nej, så länge det inte finns några bevis för att apati är helt självframkallat så bör de få stanna. Om man däremot kan bevisa att det är självframkallat och <b>man kan ta sig ur det på egen hand</b> så bör de hanteras som normalt.
PS.
Tog mig friheten att ersätta dina enter-tryckningar med mellanslag. Enter används vid styckebrytning
DS.Sv:Apatiska Barn
Dom som ska först o främst ska få hjälp är dom som inte har något som helst val, utan bara svälter pga matbrist. T ex i Afrika. Vem hjälper dom? Visst, det finns hjälporganisationer som är på plats och jobbar, men dom får inte komma hit. Dom <b>kan</b> inte ens ta sig hit.
Dom vi däremot hjälper är dom som är förföljda och mordhotade ofta pga politiskt engagemang.
Visst är det sorgligt att bli förföljd för det och det är klart att man ska hjälpa dom!
Men lite elakt sagt kan man säga: Håller dom käft i sitt hemland så överlever dom.
Självklart ska dom man få säga, tycka eller skriva vad man vill, men dom har i alla fall ett val.
I stora delar av t ex Afrika har man inget val, man dör för det finns ingen mat. Kan inga siffror, men det är ju ganska stort antal som dör varje dag.
Om man nu inte kan hjälpa alla tycker jag man kan välja dom som svälter först! Det finns mat så det räcker till alla.
Håller för övrigt med dig, Sven, i denna fråga.
/JockeSv: Apatiska Barn
Bra, då lägger vi ner sjukvården här och satsar på AfrikaSv:Apatiska Barn
Enter används vid styckebrytning</b>
Tog mig friheten att gör ditt inlägg läsbart och apptitligt *LOL*