Hej jag söker ett speciellt litet verktyg som skulle hjälpa mig mycket. Nu ska jag se om jag hänger med här... Håller med om att skriva själv inte vore några problem om man har lite koll ;) Tror http://synergy2.sourceforge.net/ kan lösa ditt problem.Distribuerat flerskärmssystem
Jag letar efter ett program som gör det möjligt att ha två datorer och 2 skärmar men bara ha musen och tangentbordet inkopplat på den ena datorn. Sedan skall musen automatiskt flyttas till den andra skärmen då musen går utanför ramarna för den första (precis som 2skärms stödet under XP).
Någon som vet något program ELLER/OCH hådvara som läser detta problem.
OBS Jag vill inte ha någon manuell switch utan allt skall ske automatiskt och snabbt.
MVH HenrikSv: Distribuerat flerskärmssystem
Om du petar iväg musen för långt åt höger så ska den "flyttas" till en annan dator?
Annars har jag nämligen hört talas om programvara som tillåter dig att använda en till dator som skärm...
Det första jag tänker på nu är att den mjukvara som skulle behövas nog skulle behöva gå ganska lågt, det vill säga vara någon form av drivrutin som kan kapa musen och tangentbordet innan windows får tag på den... Inbillar mig att det inte är så svårt att skriva något i den här stilen om man har lite koll på c/c++ (vilket jag inte har)Sv:Distribuerat flerskärmssystem
Men jag hade hoppats att någon redan gjort det eller kanske ännu bättre/säkrare atrt det fanns någon typ av automatisk sjärmswitch för detta.Sv: Distribuerat flerskärmssystem
/Johan