<b>Ang. Justitierådet Leif Thorsson placeras i Lagrådet de kommande två åren Han gjorde ett lagbrott, köpte sex. Det är väl att frångå sin yrkeskodex som domare? Är det ok att begå brott för att man vill tillgodose ett naturligt behov? Stjäla mat för att man är hungrig? Stanna bilen och sova lite mitt ute på E6:an? Vilka avgrunder som öppnar sig !. Jag har köpt sex så har miljoner miljoner andra <b>Han gjorde ett lagbrott, köpte sex. Det är väl att frångå sin yrkeskodex som domare?</b> <b>Jesus tillskrivs en massa kloka uttalande.Ett av dom bästa,som jag tagit till mig är</b> > <b>Jesus tillskrivs en massa kloka uttalande.Ett av dom bästa,som jag tagit till mig är</b> *LOL* Nu sitter höga represanter bl. LO kärringen och ljuger oss rakt upp i ansiktet. <b>Lagrådet köpte sex !</b> Bjuda på drinkar på krogen för att få en kvinna på rygg borde i rimlighetens namn också vara ett Sven-Åke.. om sexualdriften ursäktar kriminella handlingar kanske du även tycker att våldtäkt är okej? Det görs ju "bara för att man drabbas av sexualdrift"...!? Är mest förvånad varför det är förbjudet att köpa sex, men det är tillåtet att sälja? Sven-Åke <b>"Är mest förvånad varför det är förbjudet att köpa sex, men det är tillåtet att sälja? Det är ju tvärtemot det mesta annat. Oftast är det ju förbjudet att just SÄLJA saker, men tillåtet att köpa. Kanske har fel här, men det är väl fortfarande tillåtet att SÄLJA sex? "</b>Lagrådet köpte sex !
och kommer därmed inte att medverka i dömande verksamhet.</b>
Tycker att det är ett djä... hyckleri. Sex ingår i dom naturliga behoven Sömn , Mat osv.
Tror inte för en stund att han är olämplig inom sitt yrke.
Tror inte för en stund att han pga. sin läggning skulle frångå sitt yrkeskodex och dömma fel.Sv: Lagrådet köpte sex !
Han kom äckligt lindrigt undan.Sv: Lagrådet köpte sex !
Hur stor trovärdighet har han om han ska dömma någon annan som köpt sex om han själv verkar tycka det är ok?Sv:Lagrådet köpte sex !
människor av båda kön på dett klot gjort .
Varför ? av samma anledning som jag går in på ICA och köper mat för att jag är hungrig.
Skall det bli straffbart att köpa mat (märkväl köpa mat)
Bara för att nån djä... feminister har "lobbat" för denna lag så betyder det inte att den är rätt.
Liknelsen ang mat visar bar på vilken nivå du står !.
Den är så djä... dum så Vi bör dra en barmhärtigens skugga över den.
Jag anmäler mig själv som sexköpare.
Jag gifte mig med en underbar kvinna för att det också ingick sex i detta köp.
Detta begär har kostat mig ofantligt mycket pengar från min kapacitet.Sv: Lagrådet köpte sex !
Djä... "bullshit" Domare är väl också människor.
Ditt inlägg vittnar om att du är världsfrånvarande.
Det finns ingen människa som kan svära sig fri från felsteg ang. lagen.
Den här domaren råkade köra i 38 km/tim förbi en skola.
Den här domaren gick mot "röd gubbe" på 70 talet.
Den här domaren körde motorcykel utan hjäm osv osv.
Ger mig fae... på att han också dragit en "braja" i sin ungdom.
Har du ? Jag har gjort det.
Det finns idiotiska lagar,den han blivit prickad för är en av dem !Sv:Lagrådet köpte sex !
"Kasta första stenen du som är oskyldig"Sv: Lagrådet köpte sex !
> "Kasta första stenen du som är oskyldig"
Det skämtet har jag hört!!! Det är den där en kvinna tar och kastar en massa stenar och Jesus säger "Mamma, att du alltid ska vara så besvärlig.."
;)Sv:Lagrådet köpte sex !
Guld ! det är inte många här som förstod den humorn :-)
Heja Svedala ! Hur många förstod det ?Sv: Lagrådet köpte sex !
"Lagen har djup förankring i samhället" .Den har inte alls djup förankring,
normala människor vet att det som har med sex att göra är mycket privat
och där går gränsen när dessa (besserwissers) skall "keep out".
Lagen är löjlig och tål bara att skratta åt.
Att det sedan sker missbruk med sexhandel är helt klart.
Men det får Vi inte bukt med så länge det finns kåta hanar som vill betala.
Det verkar som Vi lever i olika världar. Politiker och media lever i sin värld
Vi som lever ute i den riktiga världen lever i den riktiga världen.
Obs jag försvar inte Traficen men jag vet att behovet av ett knull finns. !Sv: Lagrådet köpte sex !
Snålt, tycker jag. Han borde ha köpt åtminstone sju!Sv:Lagrådet köpte sex !
sexbrott.
Nä fy för den lede, jag förstår inte varför detta har fått sån stor uppmärksamhet när politiker och andra förtroendevalda regelmässigt begår brott och urskuldar sig med att dom var "slarviga".
Tackla rätt brottslingar.Sv: Lagrådet köpte sex !
Tycker du inte det är angeläget att en domare sköter sitt arbete och åtminstone följer lagen.. ?Sv:Lagrådet köpte sex !
Det är ju tvärtemot det mesta annat. Oftast är det ju förbjudet att just SÄLJA saker, men tillåtet att köpa.
Kanske har fel här, men det är väl fortfarande tillåtet att SÄLJA sex?
Jag håller f.ö med Sven att lagen är "sådär" och att behovet att köpa sex finns. Men även om lagen är sjuk, så är man domare(inte vilken som helst i detta fall) får man f-nimej följa den.
/JockeSv: Lagrådet köpte sex !
Nog har jag läst mycket skit från dig men det här tog priset. Förbannad kan jag bli men långsinthet ligger inte för mig så jag hoppas verkligen, för ditt höga nöjes skull, att någon av de där "kåta hannarna" (som bara följer sin sexualdrift) träffar på dig och tar för sig eftersom du inte har något emot det.
Human nature... eller hur Sven-Åke?Sv: Lagrådet köpte sex !
Joachim, det är en feministisk lag. Eftersom kvinnor per definition är offer för den "patriarkala maktstrukturen" och "könmaktsordningen" så kan de ju inte vara brottslingar...Hade det varit flest män som prostituerat sig och flest kvinnor som köpt sex hade lagen varit omvänd. Det är jag övertygad om...därmed är det en feministiskt (diskriminerande) lag i mina ögon. Som du säger, i alla andra sammanhang så är det den som tillverkar/säljer/erbjuder det onda/farliga/omoraliska som begår brottet, inte den som köper.