<b>En kompis hedrade mig med en flaska wiskey när jag hjälpte honom med ett jobb</b> Ja det är ju lite dumt. En god bit mat är alltid ett uppskattat tecken på tacksamhet =) mmm.... förstår din goda tanke Men ! <b>Men det kan ju lika gärna vara dumt att ge nån pengar för ett jobb Bara för att ge dig en ledtråd. Hmm jo det kanske var en dålig gest men det är tanken som räknar. Jag är både, jämfört med dig Sven Åke, ung och ohjälpligt dum. Att sänka en flaska är som tidigare nämts en fin gest, Ja självklart ska man inte ge alkohol till nån om man vet personen har problem med det.Köp inte brännvin till pappa !
Tänk på detta minna vänner.
Att skänka alkohol till en gammal AA vän är det samma som att !
"Sitta och röka i en krutdurk"Sv: Köp inte brännvin till pappa !
Men det kan ju lika gärna vara dumt att ge nån pengar för ett jobb om han/hon då får råd att köpa knark.
Att köpa dyr alkohol till nån som ett tack är ju generöst och uppskattas allt som oftast.Sv: Köp inte brännvin till pappa !
Sv:Köp inte brännvin till pappa !
Gör aldrig det om du har misstanke om att Han/Hon är beroende av alkohol.Sv: Köp inte brännvin till pappa !
om han/hon då får råd att köpa knark.</b>
Detta uttaland visar på att du inte förstår det mest elementära !
Antinge är du ung, eller så är du ohjälpligt dum vad avser hur människor fungerar.Sv:Köp inte brännvin till pappa !
Det är en djä... skillnad på om du sätter fram en flaska wiskey eller ger mig 200 kr.
Tror du att du kommer att förstå det ?Sv: Köp inte brännvin till pappa !
Kanske personen skulle ge dig en ordbok, du använder så fina ord :-)Sv:Köp inte brännvin till pappa !
Men har fortfarande min åsikt om att man inte alltid kan veta vad personen i fråga har för bakgrund, och vad man än ger kan bidra till missbruk.Sv: Köp inte brännvin till pappa !
Att göra det till en gammal AA vän, inte så bra, men problemet ligger nog snarare i att man kanske inte vet bakgrunden om alla människor...
Jag menar är att vet man det och ger alkohol till en vän med problem, då är det bara att inse att med sådana vänner behövs inga fiender...Sv:Köp inte brännvin till pappa !
Typ som att stänga in mig bland en massa katter, inte så smart. Men alla vet ju inte att jag är allergisk.