Försöker hjälpa en kompis. Hade ett liknande problem själv... någon tipsade mig om att uppdatera codec's... jag provade göra det <b>utan</b> lyckat resultat. Jag uppdaterade då drivrutinerna för mitt grafikkort och då fick jag det att funka. Vi ska testa med nya N-Vidia drivisar och DirectX 9.0c <b>1) ajj jag tänkte faktist på IKEA fast jag trodde de bara hade köttbullar :-D Nej, det finns lite allt möjligt att köpa där i "matväg"... Marabou choklad, Kalles kaviar, Knäckebröd, Inlagd sill (finns iofs i vanliga butiker med men inte "svensk"), Mor Annas pepparkakor, Frödinge Ostkaka och Princesstårta osv osv... och salt lakrits (inte att förglömma) =)Panasonic NV-GS17 problem
Var hos honom idag men något skumt är det
Shå här skrev han efter jag har varit hos honom och försökt hjälpa honom
Hej, jag försöker överföra film från min DV-kamera en Panasonic NV-GS17 till programmet Pinnacle Studio 9 via firewire. Kan styra överföringen från programmet - men sedan går det inte att få upp något i programmet. Den hittar ingen bildsekvens alls. Programmet visar ingen bild men tidsfrekvensen syns under rutan. Vad gör jag för fel? Någon som kan detta med just denna DV-kamera? Hittar inget på kameran som kan hjälpa mig alls. Har provat att ställa den på både Tape playback mode och Tape recording mode, men inget hjälper.
Det fungerar inte heller om jag testar windows Moviemaker...Sv: Panasonic NV-GS17 problem
Vet inte om det hjälper din kompis i detta fall... och kan inte för mitt liv gissa mig till varför en uppdatering av grafikdrivrutiner funkade för mig... men han kan ju alltid prova...Sv:Panasonic NV-GS17 problem
återkommer
PS En offtopics till dig Stefan.
Är rent nyfikenhet
1)
Fick du beställa ett svensk tagentbord från Sverige elelr sitter du på ett engelsk tagentbord som bete sig som svensk :)
2)
Saknar du inte svenska produkter där "down under" eller får du det per paket eller kanske köper där nere :)Sv: Panasonic NV-GS17 problem
Fick du beställa ett svensk tagentbord från Sverige elelr sitter du på ett engelsk tagentbord som bete sig som svensk :)</b>
Jag plockade faktiskt med mig en hel dator när jag åkte ner... allt utom bildskärm, mus och "låda". Qantas var lite fundersamma vid mellanlandningen i Singapore på vad jag hade för saker i handbagaget (hade två hårddiskar där) men det gick fint hursomhelst... :)
<b>2)
Saknar du inte svenska produkter där "down under" eller får du det per paket eller kanske köper där nere :)</b>
I början saknade jag snus... fast jag har mer eller mindre frivilligt givit upp "tobaksberoendet"... Det är dock tillåtet att importera snus... 1½ kg åt gången...
När det gäller mat och sånt så är det omöjligt som privatperson att föra in något till Australien pga järnhårda karantänsbestämmelser... och smuggla är det inte värt (straffsatsen är upp till $50.000 i böter och/eller upp till 10 års fängelse)... ;)
...men som tur är så finns IKEA i södra Brisbane(ca 10 mil härifrån) dit man kan fara å köpa svenska produkter i svenskshoppen... guld värt till jul och midsommar.
Annars finns ju det mesta här... och oftast till ett bättre pris än hemma i Sverige. ;)Sv:Panasonic NV-GS17 problem
Sv: Panasonic NV-GS17 problem
Fast varje gång vi åker dit (ungefär 1 gång/månad eftersom vi har bekanta nere på guldkusten) så stannar vi och käkar köttbullar till lunch. Dels för att min fru älskar att springa runt på IKEA, min dotter älskar köttbullar (gör iofs även min fru) samt att det är en ganska billig och bra lunch.
Varuhuset i Brisbane har dock inte fullsortering, fast dom har rätt så stor variation på möbler, husgeråd å sånt i alla fall... Man smällde upp ett stort IKEA varuhus i Sydney ifjol med fullsortering... gör det nästan värt att åka ner dit... =)