Jag har uppgraderat min dator och installerat alla mina program på nytt. jag har Win XP Pro med SP 2 och alla uppdateringar. Men nu har jag fått in nåt skit i datorn, först var det nåt som hette AZESEARCH, detta tror jag att jag ahr fått bort. Jag var inne i registret och raderade en del grejer som tillhörde detta program. Nu har jag fått in nåt som lägger till som ett lager på alla webbsidor, en länkrad högst upp och en längst ner. Jag skickar med en adress till en bild så ni ser vad jag menar Spelar det någon roll vilken webbläsare du använder? (Så vi kan lokalisera problemet om det ligger på nätverket eller i internet explorer) Hej Oskar Jag märkte en sak nu. Länkraderna försvinner när jag uppdaterar sidorna. Magnus, Tackar för tipsen Andreas. Ad-aware har jag redan kört ett antal gånger, jag laddade ner Spybot -SD och körde det utan att det hjälpte. Kan det verkligen vara så att jag måste formatera datorn och lägga in allt igen? Det kan väl ändå inte vara möjligt? Magnus, Magnus, Ladda hem HijackThis (se ovan), kör det och posta loggfilen här så kan vi försöka hjälpa dig. Det ser ut som om Microsofts program klarade av att ta bort mina problem. Jag har nu gjort antal omstarter och startat om IE massa gånger och det ser ut att fungaera som det ska. Magnus,Jag behöver hjälp med spyware eller vad det nu är!
http://homepage.te.hik.se/student/mh22gw/afton.gif
Är det någon som känner igen detta och vet vad man kan göra åt det? Sen har det helt plötsligt lagts till en massa länkar om porr och annat skit i mina favoriter. Jag pratade med Microsoft idag, jag fick en del länkar till program jag skulle köra som skulle ta bort detta. Det gjorde dom inte. Detta är inte så kul att ha, det är väl ingen som tycker? Speciellt när man har barn som lånar datorn och surfar lite ibland, det är inte kul när dottern kommer ner och är generad och har klickat på en av länkarna som finns i raderna jag skrev om innan.
Jag använder två brandväggar dels windos egen och en i min router. Jag använder också P-cellin (osäker på stavningen) samt en rad olika program som ska ta bort sånt här.
Är det någon som kan hjälpa mig att få bort skiten?Sv: Jag behöver hjälp med spyware eller vad det nu är!
Sv:Jag behöver hjälp med spyware eller vad det nu är!
Jag ahr Firefox också och den fungera som den ska.Sv: Jag behöver hjälp med spyware eller vad det nu är!
Sv: Jag behöver hjälp med spyware eller vad det nu är!
Ladda ner och sök igenom din dator med Spybot - Search and Destory på http://www.safer-networking.org/en/index.html det är gratis och väldigt bra. Du kan även ta ner Ad-Aware SE Personal edition på http://www.download.com/3000-2144-10045910.html?part=69274&subj=dlpage&tag=button
Lycka till!Sv:Jag behöver hjälp med spyware eller vad det nu är!
Huuu vad trött jag blir på sånna här grejer. Undra vad de personer som gör sånt här får ut av det.Sv: Jag behöver hjälp med spyware eller vad det nu är!
Prova att öppna Internet Explorer och sedan gå in på (engelsk version) <b>Tools -> Internet Options</b> på filken <b>General</b> klickar du på knappen <b>Settings</b> i gruppen <b>Temporary Internet files</b>. Då får då upp en ny dialog med bland annat en knapp som det står <b>View Objects</b> på.
Detta är de COM tillägg som finns registrerade för Internet Explorer på din dator (t.ex Shockwave, Java Runtime, Flash mm). Här kan det ibland ligga lite saker som hittar på hyfs. Titta runt lite där och kontrollera misstänksamma tillägg genom att högerklicka på dem och välja <b>Properties</b> i dialogrutan som kommer upp kan du se information om det på filken <b>General</b> och <b>Version</b>. Hittar du något som du tror kan vara orsaken till ditt problem så är det bara att radera det och starta om Internet Explorer.Sv:Jag behöver hjälp med spyware eller vad det nu är!
Två förslag till. Det första är ett program som heter HijackThis http://tomcoyote.com/hjt/ (Download plus en QuickStart) som söker igenom delar av registret och hårddisken som ofta används av den typen av mjukvara. Var försöiktig eftersom även tillägg mm som är av godo använder sig även av dessa delar, vilket innebär att du kan inte ta bort allt som programmet hittar, det betyder inte automatiskt att det är av elak karaktär.
Det andra förslaget är att du högerklickar på en av länkarna som ligger i länkraden och kontrollerar till vilken adress som den pekar till. Det kan vara en ledtråd som man kan använda när man ska söka efter lösningen på sitt problem, på t.ex Google Groups. Du kan även titta på källkoden på sidan som du surfar till och se om den har lagt till HTML kod för att visa länkrade, där kan finnas adresser som kan hjälpa till att hitta vad det är du drabbats av. Observera att det inte måste vara så att den lägger in extra html på sidan, utan bara i länkraden, som i sig kan vara en form av toolbar, dvs seperat från sidan som visas.Sv: Jag behöver hjälp med spyware eller vad det nu är!
Du kan även ladda hem Microsoft Antispyware (finns på MS webbplats) och köra det. Den är betydligt bättre än Ad-Aware and Spybot S&D.Sv:Jag behöver hjälp med spyware eller vad det nu är!
<b>Tusen tack för hjälpen!!!</b>
/MagnusSv: Jag behöver hjälp med spyware eller vad det nu är!
Kul att det ordnade sig. Glöm inte att markera tråden som <b>Löst</b> om du är klar med den.