Är det någon mer än jag som börjar bli trött på epostleverantören HOME (www.home.se)? Jag har en gratis epostadress som jag skaffade där ca 2000 (dvs adressen har hunnit bli bra "inarbetad") och den har fungerat kanonbra fram till för ca ett år sedan. Håller med fullt ut, har haft min home-adress sen -97, men nu fungerar det riktigt dåligt. Kan varmt rekomendera Gmail som gratisalternativ annars. Är toknöjd med GMail. Kan man skaffa Gmail nu.. eller gäller det fortfarande att man måste ha "invitations"? Återigen, glöm inte att ni får gratis mail från pellesoft - ditt.namn@pellesoft.se - kan vara något att fundera på om ni är bonusmedlemmar. Det är bara att maila mig och säga till så lägger jag upp en sådan adress. Hej Karin! Har e-post adress på hom. Men forwardar all post vidare till ett riktigt e-post kont. Det är rätt tuft att ha "at"-home adress. Det går ju inte att lämna ut bradands adressen. Då man riskerar att bli av med den vid byte av leverantör. Problemet är troligen att den blir inaktiverad om man inte besöker home i jämna mellanrum Problemet är troligen att den blir inaktiverad om man inte besöker home i jämna mellanrumTrött på e-postleverantören HOME
För ca ett år sedan började strulet. Min epostadress börjar på K och gissningsvis ligger mitt konto på servern J-M som de tidigare benämde i sina driftsinformationer.
Home har köpts upp två gånger, först av Tiscali och nu av Spray. Under den tid Tiscali var ägare fungerade e-posten till och från. De hade mycket problem, men det var ok för de var snabba på att lägga ut driftsinformation på hemsidan. En gång hade de en hårddiskkrasch och efter den kunde de inte återställa alla mejl. Alla kunder fick iaf ett ursäktande mejl där de gick ut och varnade för att alla mejl kanske inte kommit fram eller hade skickats....
För ett tag sedan tog Spray över Home. Nu fungerar ingenting som det ska längre!!!! För två veckor sedan hade de enorma problem med mejltjänsten. Jag och flera andra kunde inte skicka mejl och mejl som skickats kom bort. Ibland fick men "Mail not delivered"-meddelande men inte alltid. Jag rapporterade in till supporten ganska omgående. Det tog över en vecka(!!!!! ) innan de åtgärdat felet. Nu är mejlen totalt nere igen och har varit sedan i torsdags/fredags. Och det allra sämsta av allt, under deras driftsinfo står:
- Inga driftstörningar att rapportera.
Eftersom det är en gratismejl kan man väl acceptera vissa downperioder, men inte en hel vecka och inte att man inte får meddelanden om att den är nere eller att mejl har kommit bort.
Så jag råder er: skaffa inte en mejladress på Home...Sv: Trött på e-postleverantören HOME
Jag har samma driftstörningar.
Och den dagliga skörden av spam ligger väl på runt 80-100 mail.
Thunderbird får verkligen bekänna färg.
Det börjar snart bli dags att byta adress. :-)
/TobiasSv: Trött på e-postleverantören HOME
Sv:Trött på e-postleverantören HOME
Sv: Trött på e-postleverantören HOME
Det bör tilläggas att ni får behålla mailkontot även om ni inte betalar nästkommande år.Sv: Trött på e-postleverantören HOME
Jag har upplevt precis samma sak som du. Jag misstänkte att Tiscali skulle köpa upp Home och strunta i e-postkunderna. De ville bara åt dem som använde internetuppkopplingen. Jag höll ut tills Home köptes upp av Spray. Då insåg jag att det var dags att byta. Jag tror nämligen att det bara är en tidsfråga innan Spray gör likadant med Home som de gjorde med BIP. Dvs man tvingar användarna att flytta sitt konto till Spray. Då får man ju ändå inte behålla sin inarbetade adress.
Jag bytte till Gmail och är jättenöjd. Över 2 GB lagringsutrymme nu. Hoppas bara på en svensk översättning snart. Jag tror att det är en tröskel för många hemanvändare.
Jag har 50 inbjudningar att dela med mig av så om någon vill ha så kan ni kontakta mig.
Mvh, JanneSv: Trött på e-postleverantören HOME