Anledningen är att min kära sambo sökt en tjänst som husmor i en stor skola. *LOL* Om du var seriös med resistant, så är det självlart. Jag artikulerar frågan ? Läs Fursten och lär därav. Många av våra stora ledare har anammat delar av Machiavellis filosofi och inte minst våra politiker. De går ju ofta under parollen "Lova stort och håll tunt!!!" Intressant fråga, <b>Vad det första en utsedd ledare skall tänka på ?
Hon kommer förmodligen få tjänsten.
Vad är det första hon skall tänka på och få att funka ?
Detta gäller inom alla katerogier ,från gatsopare till VD GM
Intressant att få läsa Era åsikter vad som är viktig från början som ledare.Sv:Vad det första en utsedd ledare skall tänka på ?
Min sambo ligger på 220 ohm i underlivet , är det bra ?
Kul med intelligenta svar *LOL*Sv: Vad det första en utsedd ledare skall tänka på ?
Knappast svar på min fråga ! Man kommer inte ifråga om man inte är resistent !!!Sv:Vad det första en utsedd ledare skall tänka på ?
Hur skall en Ny ledare starta sin karriär ???
Godag Godag :-) Mitt namn är *LOL* "bull" , jag är out of line.
Skit i detta inlägg och tänk själv hur skulle du agera om du blev chef !!!!
Vad är bla. det absoluta du första du gör ???Sv: Vad det första en utsedd ledare skall tänka på ?
Sv: Vad det första en utsedd ledare skall tänka på ?
Min åsikt är att ledare måste fatta informerade beslut, därför tycker jag att det viktigaste är att skaffa sig den information man behöver och bygga upp vettiga informationskanaler för att i framtiden underhålla detta flöde. Dvs. nåt i stil med att prata med dem som arbetar där. På den här nivån vet jag inte men på andra nivåer får ju en ny ledare räkna med mycket smörande och revirpissande och att kunna sortera ut detta blir ju viktigt, så där kan ju en andreman fylla en god funktion och fungera som ett filter.
/AnnSv:Vad det första en utsedd ledare skall tänka på ?
Är det inte bra att vara maktgalen när man är ledare?
Många ledare verkar vara det :D
</b>
Många är förvisso det, men inte ens en majoritet har alltid rätt, vad nu "rätt" är.