Något som jag funderat på länge ? När du väl har starat en spanskatråd så tänker jag ta ett sidospår på den... ;-) <b>Varför står mina (två) kattor och pumpar mig på bröstet med sina framtassar ?</b> Jag har för mig att jag hört att det är en medfödd reflex som de i normala fall använder när de diar. Jepp, de gör så när de är små mot mammans bröst för att få ut mjölk, det kommer ingen annars av någon anledning. <b>"Får ej övertäckas" till spanska?</b> Det finsn flera anledningar. Kattungar fgör det för att få igång mjölken, det stämmer, men det är knappast därför som vuxna katter gör det. Är det Gato Negro du talar om? http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=7564Mina "Gato"s
Varför står mina (två) kattor och pumpar mig på bröstet med sina framtassar ?
Varför gör dom så ???
"Quando el gato no está en casa , bailan los ratones en la mesa" Fritt ur minnet
Håller på att trimma min spanskakurs. Vad står ovan ? ;-)
"Llevar leña al monte" "No rosas sin espinas"
Spanska är vackert bara man kunde det. woooow
Dom har så många kloka ordspråk.
Ett av dom bästa som jag tagit till mig är ! när dom gamla klagar på att det var bättre förr !
"Vattnet som runnit förbi driver inga kvarnar"
Kan Ni fler kloka ordspråk med klass så kom igen !Sv: Mina "Gato"s
Är det någon som kan översätta "Får ej övertäckas" till spanska?Sv: Mina "Gato"s
Så gör min syrras katt också och rent ut sagt så verkar han kåt när han gör det... om han verkligen är det, vet jag givetvis inte...
ThomasSv: Mina "Gato"s
Sv:Mina "Gato"s
Sv: Mina "Gato"s
Detta måste Vi bara få se, jag kan inte !Sv: Mina "Gato"s
Det handlar även om att man har en inbyggd vana att vilja "puffa" till den plats man ligger på så att den blir bekväm.
Sedan vet vi ju att Sven ryker av svordomar så det kanske i hans fall är katterna som steppar för att inte bränna sönder fötterna helt på hans svavelosande personlighet... ;-)
// JohanSv: Mina "Gato"s