Skuggar en mistänkt med ryggsäck. Oavsett syftet så måste jag nog säga att ett land har ganska svårt att kalla sig en rättssäker stat om de ger order till sina poliser att skjuta misstänka i huvudet. Det är klart som fan att det kommer ske misstag och även om jag kan förstå anledningen till det så tycker jag att det är helt åt helvete och känns som om terroristerna helt plötsligt har fått som de vill. Exakt. Det är ju precis detta som de vill uppnå. Att t.o.m. våra egna poliser börjar kännas som ett hot. Då har de nått långt i sin stridsplan. Som jag förstod det så snubblade den misstänkta till och poliserna kom i fatt honom och tryckte ner honom på golvet. I det läget har dom ju kontroll över honom. Att då skjuta 5 skott i huvudet på honom verkar liiite onödigt om man säger så. Hur skulle den misstänkta kunna lösa ut en bomb när han ligger fasthållen på golvet? Genom att släppa en fis? Ja vilket dilemma.Har viss förståelse för polisernas aggerande,men 7 skott verkaSom polis .Hur skall jag göra ?
Skjuter jag honom i benet kan han utlösa bomben.
Skjuter jag honom i huvudet så tar jag bort risken !
Inte lätt att vara Polis i London idag. Ang. den oskyldigt skjutne Brasilianaren.
Skall Vi börja skjuta alla som bär ryggsäck eller verkar konstigt "byltiga" i huvudet ?
Det här är inte lätt Gott Folk har full förståelse för dessa Polismänn
som sköt en oskyldig Brasilianare i London:s UnderGround.
Det kallas Riskbedömning !Sv: Som polis .Hur skall jag göra ?
Avrättning av misstänkta på öppen gata svider i alla fall en aning i mina ögon...Sv:Som polis .Hur skall jag göra ?
Sv: Som polis .Hur skall jag göra ?
Förstår poliserna, att dom tar sitt jobb och terrorhotet på allvar. Den misstänktas klädsel och beteende gjorde också att det fanns en anledning att misstänka att han kunde vara en bombman.
Förstår den misstänkta. Vem fan hade inte blivit rädd om ett gäng agressiva typer med dragna vapen börjar jaga en nere i tunnelbanan. Första tanken som dyker och är väl "Terrorister!" och då gör man nog vad man kan för att komma undan.
Tycker polisen/poliserna som sköt gick till överdrift men gissar att det kan ha varit en kombination av rädsla/adrenalin som fick dom att ta det ogenomtänkta beslutet att skjuta.Sv:Som polis .Hur skall jag göra ?
lite "To much".Sen om Ni inte läst allt så visstades brasilianaren illegalt i England.
Det var därför han sprang när han blev anropad av polis.