Djä... tjaffs om detta. Jag tankar för mina 200:00 kr som jag alltid gjort ;-) <b>Snart är bensinpriset uppe i vad det borde ligga på, ca 20 kr/l.</b> <b>Är du cyklist eller?</b> Vill också påminna Er om att Vi är världsledande om att köra Sterling-motorer Den som nu är intelligent och kritisk frågar helt korrekt Va fae.. har politik och Göran Persson <b>Förstår inte varför just Vi Svenskar har annammat "JanteLagen" till den milda grad.</b>Oljepriset !
Har inte märkt nån skillnad på "barrol"priset.
Allvarligt man måste sätta skatten i krontal inte i procent(%).
En bra gräns på krontal/skatt är hur mycket blir det om ett oljefat kostar 60$
En gamal hushållsekonom har talat ;-)Sv:Oljepriset !
Är du cyklist eller?
Tycker vi kunde börja odla lite mer vete och börja göra massa etanol som vi kan köra på i stället. Eller varför inte sätta lite fart och producera elbilar?Sv: Oljepriset !
Nej, fast jag borde nog börja. Har mycket energi i form av en bilring...Sv: Oljepriset !
Blir så förbannad på folk som jämt skall "kacka i eget bo" Vi är duktiga
Förstår inte varför just Vi Svenskar har annammat "JanteLagen" till den milda grad.
Vi är BRA ! och Vi kommer att visa vägen hur energiproblemmet skall lösas.
Kapaciteten finns här i Sverige och i andra delar av världen,men Vi visar vägen.
Trots Göran Persson som Ni mobbar så fort Ni kommer åt ! Skäms !
Var stolt att Ni är Svenskar och "kacka inte i eget bo"
Ni får dom ledare Ni har rätt att välja !
Sterlingmotorn kommer från geniernas huvudstad Lund
Varför tror Ni att USA (United States off Bluff) hyr in en hel Ubåt av oss ???Sv:Oljepriset !
med denna rubrik att göra ?.
Joooo det är den gamla andan som skapade oss fritänkare och förstod att adeln och
andra djä... högernissar som kollar plånboken kanske inte alltid är dom bästa
att fostra och utveckla,den lille fattige pojken/flickan har också en hjärna.Sv:Oljepriset !
Vad menar du med det?
Attityder från vissa på detta forum är skrämmande, 20:- för en liter bensin, varför inte direkt nationalisera oljebolagen och sedan låta byråkrater ransonera ut bensinen efter behov? Lika korkat...
För de som har trist och behöver lite läsning, rekommenderar jag starkt Ayn Rands "Och världen skälvde", likheterna mellan "svensk" attityd och de påhittade personerna i boken är skrämmande lika.
Boken hittas här: http://www.adlibris.se/shop/product.asp?isbn=9175665565&mscssid=G0B2JDCV700N8JHG4UKPRU3HCRMC2UH9 och kostar enbart 44:- + frakt, ett billigt sätt att vidga sina vyer.
Detta inlägg rör inte direkt oljepriset, det rör snarare inställningen till att skatten på bensinen borde höjas och om det är moraliskt försvarbart...