Alltså nu har Google en IM tjänst. Messenger idag. Är i exakt samma sits som Mikael. Alldeles för mycket skit i programmen så man flyttar runt. Hört talas om ICQ lite? Det optimala IM programmet enligt mig, enkelt och smidigt. <b>Vilken använder ni mest (Om ni nu använder fler än en)</b> Själv använder jag endast MSN, jag fick för mycket reklam över ICQ så jag gav upp. Msn Messenger, jämfört med de flesta andra chatklienter jag prövat så är msn den renaste och mest logiska jag har hittat :P Tills nått program fixar Herr Gris så kommer man att vara fast i MSN Messenger.Hmm alla Instant Messenger
Kör visseligen på Jabber så man behöver inte anväda deras programvara men kan då ge problem med överföring av ljud eftersom den har en inbyggd "telefon"
Alltså det finns nu
Yahoo
Google Talk (Jabber)
Det börjar bli en hel del.
Visseligen har man Miranda så jag behöver bara ett program men endå.
Känns lite väll för många snart eller vad säger ni?
Vilken använder ni mest (Om ni nu använder fler än en)Sv: Hmm alla Instant Messenger
Bytade från ICQ till Messenger för några år sedan då ICQ innehöll alldeles för mycket och Messenger var ren & enkel. Idag är Messenger lika fullproppad med saker. Så nu väntar jag på att nästa enkla ska komma så byter jag igen.
/Micke SSv:Hmm alla Instant Messenger
Sv:Hmm alla Instant Messenger
Böt från ICQ till IRC för 2 år sedan, då mina vänner var på IRC. Sen börja jag med MSN när mina vänner börja använda det. Jag följer helt enkelt strömmen, men jag hoppas att ICQ kommer tillbaka snart.Sv: Hmm alla Instant Messenger
Jag använder Gaim och kan då kommunicera med såväl ICQ- som MSN-användare m.fl. Dessutom ingår IRC-klient. Fungerar mycket bra, tycker jag.
http://gaim.sourceforge.net/
Intressant förresten med era imperfektformer av "byta" - både "bytade" och "böt" finns i inläggen ovan, men inte den korrekta "bytte"... :-oSv:Hmm alla Instant Messenger
Och sen är "böt" helt korrekt enligt SAOL.. :)Sv: Hmm alla Instant Messenger
Sv: Hmm alla Instant Messenger
Alla älskar Herr Gris =)
Thomas