Vet inte vart jag skulle placera det här inlägget så det blev här. Jag tänkte göra ett schema för personalen där jag jobbar. Rätt ofta så görs schemat om och damen som lägger schemat måste då räkna för "hand". Det jag tänkte göra var att om man lägger in namnet på den arbetade turen som tex en A-tjänst, som är 8 timmar, och att man då automitiskt för en uppdatering i en ruta för den totala arbetade tiden för schema perioden som är 6 veckor. Jag har inte tillgång till så mycket programvara på jobbet utan endast Excel. Har pulat lite med det men inte riktigt kommit fram till något fungerande. Någon som har ett tips?? På Microsofts hemsida under Word så finns/fanns det schema för ett tag sedan. Jag har det någon stans så jag återkommer om du inte hittar det. Jag kanske var lite oklar.....men jag tänkte att man matar in schema turen A och sedan ska den räkan i "bakgrunden " och uppdatera antalet timmar i en rutan. Jag försökte lite som sagt med Excel och skulle lägga in schema turerna som konstanter men där har jag fastnat lite....är inte så van vid Excel...i alla fall inte för sådana funktioner Jag är inte hemma på scheman men försöker ändå hjälpa till så gott det nu går. :-) Tack! Hittade precis vad jag letad efter. Hade tänkt knåpa ihop något själv...men det får bli senare det :-) Tack än en gångSchema
Sv: Schema
Sv:Schema
Sv: Schema
Då kanske detta är något.
http://www.paron.nuSv:Schema